Ferrari F12tdf se předvedlo v ostré akci, i s Vettelem a Räikkönenem za volantem (videa)

Nový italský plnokrevník dal plně najevo potenciál pod kapotou, kde ustájil 780 atmosférických koní. Zároveň víme, že všech 799 kusů už má majitele.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari F12tdf se předvedlo v ostré akci, i s Vettelem a Räikkönenem za volantem (videa)

9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari F12tdf se předvedlo v ostré akci, i s Vettelem a Räikkönenem za volantem (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový italský plnokrevník dal plně najevo potenciál pod kapotou, kde ustájil 780 atmosférických koní. Zároveň víme, že všech 799 kusů už má majitele.

Ferrari F12tdf má za sebou živou premiéru před nemalým davem. Jak jsme naznačovali již v závěru minulého týdne, nový italský stroj byl jednou z hlavních ozdob akce Finali Mondiali. Kromě statického pózování vyrazil rovněž na firemní okruh Mugello, a tak si konečně můžeme užít i zvuku poladěného dvanáctiválcového pohonného ústrojí a dalších projevů tohoto výjimečného vozu. Kromě akceleračních sprintů se navíc jezdci nedrželi zkrátka a na závodní dráze předvedli zajímavé kousky.

Aby toho nebylo málo, na celé akci nechyběli ani jezdci týmu Scuderia Ferrari Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen, kteří se samozřejmě posadili i za volant. Čtyřnásobný mistr světa přitom osedlal žlutého Vzpínajícího se koníka, jednonásobný pak červeného. Motor V12 je však v obou případech naprosto stejný a ze 6,3 litrů objemu pumpuje 780 koní a 705 Nm. Výkon pak na zadní kola přenáší modifikovaná převodovka F1 DCT.

V rámci dynamiky můžeme hovořit o 2,9sekundovém sprintu na stovku, dvojnásobnou hodnotu pak Ferrari F12tdf pokoří za 7,9 s. Maximálně se přitom rozjede na více než 340 km/h a zmiňované Mugello pokoří za 1 minutu a 21 sekund, tedy o dvě sekundy rychleji než standardní provedení a o 1,2 sekundy pomaleji než hybridní LaFerrari. K mání je pouze 799 kusů, všechny ale již mají svého majitele.

Více se dozvíte na níže přiložených videích, oficiální však prozatím není žádné. Jelikož však automobilka na akci měla svůj početný štáb, neloučíme se s verzí Tour de France a její inovativní řiditelnou zadní nápravou na dlouho.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.