Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari California T: přeplňované koně nezní špatně, typický jekot to ale není (videa)
4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari se po 22 letech vrací k turbodmychadlu. Díky tomu získává vyšší výkon i lepší zrychlení, lehce však ztrácí na zvukovém projevu.
Italská automobilka se svou novinkou pro letošní rok pochlubila před více než dvěma týdny. Premiéru na ženevském autosalonu tak můžeme považovat spíše za formální záležitost, neboť již během samotného představení Californie T byly odhaleny veškeré technické parametry. S ohledem na existenci fotek exteriéru a interiéru by se tak mohlo zdát, že k dokončení puzzle nám již nic nechybí, ovšem teprve po dnešním debutu máme pohromadě veškeré střípky.
Ferrari totiž před několika hodinami aktualizovalo svůj kanál na YouTube. Nově tak máme k dispozici hned čtveřici videí, z nichž jedno se zaměřuje na karoserii, druhé na kabinu a třetí na pohonnou jednotku. Čtvrté nám pak italský kupé-kabriolet představuje v pohybu, díky čemuž si konečně můžeme udělat představu také o zvuku. Ten přitom rozhodně nezní špatně, typickému projevu vzpínajícího se koníka mu ovšem něco chybí.
Vlastně bychom měli říci, že pohonné jednotce cosi přebývá. California T je totiž prvním modelem značky od skončení výroby Ferrari F40 v roce 1992, který dostal přeplňování. Výkon tak zamířil k 560 koním, zatímco čas potřebný k akceleraci na stovku klesl na 3,6 sekundy, mimo to Italové dodávají, že novinka je o 20 procent úspornější než atmosférický předchůdce, čímž kladné stránky skutečně převyšují ty stinné.
I přesto ovšem máme pocit, že tímto krokem California tak trochu ztrácí na výjimečnosti. Pomoc ale evidentně existuje, neboť v příplatkové výbavě se objevuje audio systém JBL Professional o výkonu 1 280 wattů. Pokud tedy stejně jako my toužíte po typickém Ferrari-zvuku, stačí jen nahrát pár tónů atmosférického osmiválce, které následně 12 reproduktorů pošle do širokého dalekého okolí.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva