Ferrari California T: přeplňované koně nezní špatně, typický jekot to ale není (videa)

Ferrari se po 22 letech vrací k turbodmychadlu. Díky tomu získává vyšší výkon i lepší zrychlení, lehce však ztrácí na zvukovém projevu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari California T: přeplňované koně nezní špatně, typický jekot to ale není (videa)

4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari California T: přeplňované koně nezní špatně, typický jekot to ale není (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferrari se po 22 letech vrací k turbodmychadlu. Díky tomu získává vyšší výkon i lepší zrychlení, lehce však ztrácí na zvukovém projevu.

Italská automobilka se svou novinkou pro letošní rok pochlubila před více než dvěma týdny. Premiéru na ženevském autosalonu tak můžeme považovat spíše za formální záležitost, neboť již během samotného představení Californie T byly odhaleny veškeré technické parametry. S ohledem na existenci fotek exteriéru a interiéru by se tak mohlo zdát, že k dokončení puzzle nám již nic nechybí, ovšem teprve po dnešním debutu máme pohromadě veškeré střípky.

Ferrari totiž před několika hodinami aktualizovalo svůj kanál na YouTube. Nově tak máme k dispozici hned čtveřici videí, z nichž jedno se zaměřuje na karoserii, druhé na kabinu a třetí na pohonnou jednotku. Čtvrté nám pak italský kupé-kabriolet představuje v pohybu, díky čemuž si konečně můžeme udělat představu také o zvuku. Ten přitom rozhodně nezní špatně, typickému projevu vzpínajícího se koníka mu ovšem něco chybí.

Vlastně bychom měli říci, že pohonné jednotce cosi přebývá. California T je totiž prvním modelem značky od skončení výroby Ferrari F40 v roce 1992, který dostal přeplňování. Výkon tak zamířil k 560 koním, zatímco čas potřebný k akceleraci na stovku klesl na 3,6 sekundy, mimo to Italové dodávají, že novinka je o 20 procent úspornější než atmosférický předchůdce, čímž kladné stránky skutečně převyšují ty stinné.

I přesto ovšem máme pocit, že tímto krokem California tak trochu ztrácí na výjimečnosti. Pomoc ale evidentně existuje, neboť v příplatkové výbavě se objevuje audio systém JBL Professional o výkonu 1 280 wattů. Pokud tedy stejně jako my toužíte po typickém Ferrari-zvuku, stačí jen nahrát pár tónů atmosférického osmiválce, které následně 12 reproduktorů pošle do širokého dalekého okolí.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.