Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 Speciale: ostrá verze bude, pár let si ale počkáme (ilustrace)
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka nejspíš dorazí až v posledních třech letech této dekády. Kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti můžeme počítat s agresivnějším bodykitem.
Je tomu sotva týden, co italská automobilka poslala do světa první fotky a informace o novém Ferrari 488 GTB, a už tu máme druhou neoficiální ilustraci její další verze. Ta, stejně jako 488 GTB Spider či GTS, dozajista časem dorazí, hned tak to ovšem nebude. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Vzpínající se koník z Maranella stále ještě nemá po veřejném debutu, který je naplánován na březnový ženevský autosalon. I poté se však zájemci budou muset obrnit trpělivostí, neboť k zahájení sériové výroby dojde až na sklonku léta.
Kdy by tedy ostrá verze mohla dorazit? Pokud se budeme řídit podle mustru daného Ferrari 458 Italia, pak bychom počítat měli až někdy s rokem 2018 nebo 2019. Předchozí osmiválcový model byl totiž odhalen před šesti lety, varianta Speciale však dorazila teprve předloni. To ovšem bylo za vlády Lucy di Montezemola, nový šéf značky Sergio Marchionne tak možná zažité postupy poněkud urychlí - přece jen, v roce 2018 chce jít do důchodu.
S ohledem na pozdější datum příchodu je tak logické, že momentálně nejsou k dispozici žádné informace kromě oněch neoficiálních ilustrací. Na nich model 488 GTB dostal ventilační otvory na předních blatnících a kapotě, s nimiž korespondují také agresivnější boční prahy, výraznější difuzor, čtveřice koncovek výfuku nebo karbonový spoiler. Zda realita bude přesně taková, je ve hvězdách, že bude přibližně taková, je ale jisté.
Zatímco v rámci designu máme alespoň částečné vodítko, v případě techniky je jedinou jistotou nový 3,9litrový osmiválec twin-turbo. Ten pod kapotou základního modelu produkuje 670 koní a 760 Nm točivého momentu, verze Speciale by však mohla dostat do vínku alespoň 700 koní. Souběžně s tím pak očekáváme také přibližně stokilovou dietu, jež by hmotnost srazila na 1 270 kg.
Mějte však na paměti, že se jedná o čiré spekulace, přestože ty jsou opravdu lákavé. Pokud by totiž došlo k jejich naplnění, pak lze počítat s tím, že stovku by novinka příštích let pokořila za méně než tři sekundy. Tedy v čase, jakým se může pyšnit třeba mnohem dražší a exkluzivnější LaFerrari.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Ferrari 488 Speciale na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Cavalino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva