Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB Spider: otevřená verze jinak vypadat nebude (ilustrace)
4.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Maranellu sotva strhli plachtu z nástupce 458 Italia s oturbenou V8 a už tu máme první informace o jeho otevřené verzi. Mohla by se jmenovat 488 GTS.
Včera konečně skončilo čekání a diskuze spojené s novým osmiválcovým Ferrari, které zamíří na březnový autosalon do Ženevy spolu s označením 488 GTB a dvakrát přeplňovaným motorem o objemu 3,9 litru. Upuštění od atmosférického agregátu zřejmě nezamrzí pouze puristy, ale v Maranellu se chtějí s emisními regulacemi prát bohužel stejným způsobem jako většina ostatních značek. Škoda by byla oplakávat však neustále dokola to samé, a tak raději postupme dále.
Nové kupé bude nepochybně proklatě rychlé, rychlejší než řada dvanáctiválcových modelů. Ostatně jeho 670 koní na 1 370 kilogramů znamenající zrychlení na dvoustovku za 8,4 sekundy a maximálku přes 330 km/h leccos naznačuje. Půjde ale také o vyspělejší elektroniku, která dovolí řidičům na okruhu zajíždět rychlejší kola i s ujíždějící zádí a o lepší přítlak, jenž budou oceňovat i řidiči profíci. Na trati ve Fioranu je ostatně nástupce modelu 458 Italia ještě o půl sekundy rychlejší než zatím nejostřejší verze Speciale. Zajímavé tedy bude, jak u Ferrari naloží s jeho nástupcem.
Ještě mnohem dříve, konkrétněji do roka a do dne, se ale dozajista dočkáme otevřené verze Spider, o níž se hovoří jako o 488 GTS. Důvod tohoto nostalgického označení (odkazující na targu 308 GTS z roku 1977) se nám zdá být celkem logický, obzvláště když uvážíme, že přízvisko GTB a velké vstupy pro vzduch k motoru novinky podle automobilky připomínají kupé 308 GTB. Skládací střecha by přitom mohla bez ústupků vycházet ze stávající podoby jednodílného pevného řešení modelu 458 Spider.
Z tohoto důvodu také počítáme s nárůstem hmotnosti oproti kupé zhruba o 50 kilogramů a poklesu dynamiky při zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost tak o 0,1 sekundy. Přesto by to stačilo na velmi dobré výkony i po boku McLarenu 650S Spider či ještě dražších skvostů. Zatím je však na takové spekulace příliš brzy, a tak nezbývá než nahlédnout, jak by mohla nová vlasy cuchající varianta od Ferrari vypadat.
Podle našeho názoru se populární ilustrátor X-Tomi při odhadu konečné podoby docela trefil. Mnoho výrazněji odlišných možností, jak uříznout pevný díl střechy a zároveň napodobit předchozí Spider, totiž existovat nebude. Na závěr pro pobavení dodejme, že automobilka v současnosti vyrobí za jeden a půl roku tolik vozů, kolik vyrobila v minulosti modelu 308 za celou dekádu.
Ferrari 488 GTS či 488 GTB Spider zřejmě přiliš odlišný od této ilustrace nebude. Pevnou skládací střechu ale bereme jako hotovou věc
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva