Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 GTB předvedlo svůj zvuk na okruhu. Možnosti 458 jsou úplně jinde (videa)
22.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová přeplňovaná jednotka Ferrari nezní vysloveně špatně, ve srovnání s předchůdcem však nemá nejmenší šanci zaujmout.
Nové Ferrari 488 GTB se nám po stránce vzhledové líbí, tedy alespoň více než předchozí kupé 458 Italia. Dá se navíc předpokládat, že po stránce jízdní dynamiky strčí do kapsy nejen svého předchůdce, ale i řadu konkurentů. Nicméně jednou z definujících vlastností italských plnokrevníků je zvuk, a ten je v případě přeplňovaných motorů jedním kamenů úrazu. Výjimkou v tomto ohledu bohužel není ani nová Berlinetta.
Dnešní článek není prvním, ve kterém figurují 488 GTB a 458 Speciale, vrátit se k tomuto tématu nám ale velí nové video, které snad zatím nejlépe zachycuje zvuk právě přeplňované novinky. Vůz si můžeme poslechnout v akci na okruhu, což nám dovoluje navnímat jeho zvukový projev v nejrůznějších situacích. Patrně nám dáte zapravdu, že nezajímavý není, stejně tak ale neoslní - když se motor začne drát do vysokých otáček, čekáte, že to nejlepší právě začíná. Jenže ono to právě končí.
Pro srovnání toho, jak moc jinde dokáže být předchozí atmosférická 458, zde ve verzi Speciale, jsme vytáhli jedno starší video. Pravda, vůz tu není sériový, ale o to tu nejde - varianta s 4,5litrovou V8 tu s výfukovým systémem Fi, ukazuje, kde až končí potenciál točivější atmosféry. Vůz nezřídka připomene (starší) monoposty Formule 1, což je něco, čeho turbomotor nebude schopen nikdy a nijak.
Lépe než slova vám situaci vykreslí přiložená videa, na nichž nás překvapila u Ferrari 488 GTB činnost bočních blinkrů, které se aktivují při ostrém brzdění. Takovou funkci bychom u plnokrevníka z Maranella nečekali, třebaže zde bude nejspíše dána jen navoleným jízdním režimem vozu. I tak se nám to zdá být poněkud ostudné, posuďte sami...



V rámci zvuku nemá přeplňované Ferrari proti tomu atmosférickému jediný argument
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321