Fernando Alonso prohnal McLaren MP4/4 Ayrtona Senny z roku 1988 (videa)

Britský tým se připravuje na Velkou cenu Španělska, kde představí nový design stávajícího monopostu. Přitom vzpomíná na svou nejlepší sezónu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fernando Alonso prohnal McLaren MP4/4 Ayrtona Senny z roku 1988 (videa)

6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fernando Alonso prohnal McLaren MP4/4 Ayrtona Senny z roku 1988 (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský tým se připravuje na Velkou cenu Španělska, kde představí nový design stávajícího monopostu. Přitom vzpomíná na svou nejlepší sezónu.

Šampionát Formule 1 se nám o tomto víkendu konečně přestěhuje do Evropy, konkrétně pak do Španělska. Tam může největší podporu fanoušků pochopitelně očekávat Fernando Alonso, který ovšem rozhodně nebude patřit mezi favority na vítězství. Rodák z Ovieda totiž v letošním roce neprožívá s týmem McLaren zrovna šťastnou sezónu, za což do značné míry může i dodavatel motorů. Je ovšem třeba dodat, že Honda má oproti konkurenci roční zpoždění, tudíž od ní skutečně nemůžeme chtít nemožné. Ostatně, stačí se podívat třeba na Red Bull, který navzdory obrovské podpoře Renaultu a milionům Dietera Mateschitze na tom není o mnoho lépe.

Stejně jako „rudí býci“, kteří šampionátu dominovali v letech 2010-2013, má ovšem i McLaren na čem stavět. Společně s Hondou totiž opanoval sezóny 1988, 1989, 1990 a 1991, kdy hned třikrát se z titulu mistra světa těšil dnes již legendární Ayrton Senna. A právě jeho monopost MP4/4, tedy vítězný vůz z prvního zmiňovaného roku, si nyní na okruhu v Barceloně vyzkoušel Alonso. Na trati jej pak doplnil i Jenson Button, který pro změnu řídil stávající formuli (typ MP4-30), ovšem v nových válečných barvách.

Je samozřejmě otázkou, zda větší podíl grafitově šedé napomůže strádajícímu týmu alespoň k nějakému tomu bodíku. Na rozuzlení ovšem dlouho čekat nebudeme, přeci jen závod se jede již v neděli. Nadále tedy nebudeme spekulovat a místo toho svou pozornost upřeme na Alonsa a zejména Sennův monopost, který stejně jako stávající formule užíval k pohonu přeplňovaný šestiválec. Tím ale jakékoliv podobenství končí, 1,5litrovému agregátu RA168-E totiž k výkonu přes 900 koní nemusela nikterak pomáhat hybridní technika.

Přestože přitom Honda s týmem McLaren spolupracovala v roce 1988 vůbec poprvé (zároveň to byla první Sennova sezóna u britské stáje), jednalo se o jedno z nejúspěšnějších představení v historii motorsportu. Brazilský jezdec totiž společně s týmovým kolegou Alainem Prostem vyhrál patnáct ze šestnácti závodů, kdy jedinou výjimkou byla Velká cena Itálie, kde zabodovalo Ferrari. A to i přes fakt, že Senna byl jediným jezdcem, který v kvalifikaci zajel kolo pod 1 minutu a 26 sekund.

Více ale již nebudeme danou sezónu rozpitvávat, místo toho vás necháme naplno vychutnat Alonsovo řádění se Sennovým monopostem. My přitom jen závěrem dodáme, že dané video rovněž odkazuje na třicetiletou spolupráci McLarenu a hodinářské manufaktury TAG Heuer, jež by patřičně měla být oslavena již zítra, tedy ve čtvrtek 7. května. S britským týmem se tedy nejspíše zakrátko znovu setkáme.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše