Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fanda se s kamerou dostal do Gigatovárny Tesly. Podívejte se, co tam natočil
10.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to obří továrna, na které dnes prý visí rychlost výroby Tesly Model 3. I její prototypy tam jsou ke spatření, produkční peklo ne až tak.
O nevadské Gigafactory Tesly jsme naposledy mluvili v souvislosti s potížemi Tesly dostat Model 3 konečně po dlouhých peripetiích ke koncovým zákazníkům. Značka zpočátku zpoždění sváděla na problematičtější nájezd automatizované výroby, pak ukázala rukou na dodavatele, aby nakonec uvedla, že za vším je právě Gigatovárna a výroba bateriových modulů pro nový elektromobil, která je náročnější, než automobilka původně čekala.
Je opravdu tak? To je otázka, na kterou dnes nikdo mimo nejužší vedení Tesly nemá odpověď a s jasnou odpovědí nepřichází ani video Michaela Browna, který továrnu na sklonku září navštívil. Jak je patrné i z jeho slov, jedná se o kovaného fanouška značky. Jednoznačně se vyhýbá jakékoli kritice čehokoli, ale to dnes nechme stranou.
Místo toho se pojďme podívat na samotnou továrnu, neboť takovou prohlídku nám dosud nikdo nedopřál. V příštím roce by měla najet na třetinovou kapacitu, pročež má dle plánu vyprodukovat 50 gigawatthodin v bateriových paketech. Toto množství by přitom mělo vystačit zhruba půl milionu vozů, což pro změnu odpovídá produkci zhruba 10 000 aut týdně. Jak to s plány Tesly chodívá, víme, ale i kdyby tento firmě vyšel, samotnou výrobu aut to na tak vysoká čísla nedostane. Značka již oznámila, že letos nebude dosažena ani kvóta 5 000 aut týdně a je tak zatím otázkou, zda příští rok dojde k dosažení dvojnásobku.
Brownova kamera zachycuje i tak zajímavé věci. Patrná je monstrozita celého místa, vidíme modely toho, jak to má uvnitř továrny vypadat či několik raných prototypů Model 3. Co nevidíme, je „produkční peklo“, o kterém mluvil již před pár měsíci Elon Musk a potíže právě na tomto místě, které měly mít za následek, že tu technický ředitel firmy „v zásadě bydlí.”. Spíše tu vidíme naprostou pohodu - atmosféra třeba ve vstupní hale je nadmíru uvolněná a nikdo nikam nespěchá. Ale tady se nakonec dělají „jen” akumulátory...







Návštěva Gigatovárny Tesly ukazuje toto místo v dosud nevídaném rozsahu i detailu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321