Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik

Dokud jde o krátkou akceleraci v přímce, otylý elektrický crossover bere bank. Jenže poté mu dojde dech a dá postupně najevo jednu svou nevýhodu za druhou tak výrazně, až sprint s jedinou otočkou drtivě prohraje. A čím míň „šťávy” má, tím je jeho počínání horší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik

před 4 hodinami | Petr Prokopec

Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik

/

Foto: Ford, koláž Autoforum.cz

Dokud jde o krátkou akceleraci v přímce, otylý elektrický crossover bere bank. Jenže poté mu dojde dech a dá postupně najevo jednu svou nevýhodu za druhou tak výrazně, až sprint s jedinou otočkou drtivě prohraje. A čím míň „šťávy” má, tím je jeho počínání horší.

Elektromobily mají moc bezprostředně zaujmout, zejména pak ty, kteří nemají zkušenosti s výkonnými či luxusními auty. Mají totiž některé jejich vlastnosti, v druhém případě tichý provoz v nízkých rychlostech, v tom prvním pak intenzivní a velmi nenucené zrychlení. Stačí sešlápnout plynový pedál a rázem můžete předjíždět i v místech, kde si to vaší Octavií TDI netroufnete.

Problémem nicméně je, že tím jsou pozitiva víceméně u konce. Rychlejší jízda už je hlučná, a pokud podržíte plynový pedál stlačený jen trochu déle, už vidíte, jak vám dojezd mizí před očima a začínáte hledat, kde byste jej doplnili, což nikdy nejde zdaleka tak rychle, jak jste zvyklí. Vlastně ani nemusíte divočit, už při stálých 130 km/h je dojezd mizerný a nemít některé elektromobily omezenou maximálku na 160 nebo 180 km/h, baterii vycucnete během pár desítek kilometrů, i když ani tehdy nebudete mít pocit, že děláte něco zvláštního. A pak jsou tu ještě zatáčky...

S jednou takovou počítá magazín Edmunds při svých testech dynamiky. Nejde tedy pouze o to, že postaví dvě auta na startovní čáru, a po čtvrtmíli zhodnotí, které cílem projelo dřív. Místo toho musí vozy urazit dvojnásobnou vzdálenost, následně se otočit, a upalovat zpátky na startovní čáru. To zní vcelku jednoduše, ovšem i tak daný test jen prokazuje, že elektromobily excelují pouze v oné jedné oblasti.

Nově tak narazila kosa elektrického Fordu Mustang Mach-E GT Performance na kámen Mustangu Dark Horse, tedy „skutečného” pony caru s motorem V8 . Jeho pětilitr sice i kvůli pohonu pouze zadních při zrychlení na stovku i na čtvrtmíli ztrácí, ovšem poté ztrátu stahuje enormním tempem. Mnohem lépe brzdí (Mach-E váží 2 348 kg!) a při zatáčení spalovací kupé zvládlo výrazně vyšší přetížení, načež si cestou zpět dojelo pro vítězství.

Už během první rozjížďky to bylo naprosto jednoznačné, během té druhé navíc kapacita baterií Mach-E klesla pod 90 procent, kvůli čemuž se elektrický Mustang předvedl o něco hůř i při akceleraci. A tak připomněl ještě jeden neduh elektromobility - její funkčnost jen ve velmi omezeném pásmu podmínek, kapacitu baterií nevyjímaje. Znovu se musíme ptát: Tohle je pokrok? Vážně?


Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 1 - Ford Mustang Mach-E GT Autobahn video ilu 01Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 2 - Ford Mustang Mach-E GT Autobahn video ilu 02Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 3 - Ford Mustang Mach-E GT Autobahn video ilu 03
Elektrický Mustang sice zvládá lépe akcelerovat z místa, ale... Foto: Ford

Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 4 - Ford Mustang 2024 EU verze 12Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 5 - Ford Mustang 2024 EU verze 14Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik - 6 - Ford Mustang 2024 EU verze 21
...tím jeho přednosti končí. Ve všem ostatním je Mustang Dark Horse s motorem V8 o parník lepší. A časem se jeho představení jen zlepšuje, u Mach-E naopak. Foto: Ford

Zdroj: Edmunds@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše