Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Elektrická dodávka VW se ukázala v akci na německé dálnici, dojezd jí doslova mizí před očima
12.10.2021 | Petr Prokopec
Jestli je elektrický pohon pro něco opravdu nevhodný, tak jsou to vysoká a těžká nákladní auta. Jedním z takových je VW E-Crafter, za 1,7 milionu korun nabízí opravdu mizerné parametry a praxe není lepší.
Svého času jsem pracoval jako řidič Fordu Transit, se kterým jsem musel najezdit pět až deset tisíc kilometrů týdně. Staral jsem se o doručování textilního zboží napříč celou republikou. Mnohdy jsem tak musel vstávat okolo čtvrté ranní, abych se stihl včas dostat do Karlových varů, kde jsem nabral i více než tunu balíků vlny, jíž následně bylo třeba rozvézt mezi Prahu, Brno, Břeclav a Českou Lípu. A aby toho nebylo málo, po zpáteční cestě jsem musel vyzvednout v České Třebové několik beden nití.
Nešlo pochopitelně o práci snů, řidičská praxe s ní ovšem byla spojená nemalá. Je jasné, že něco takového bylo možné jen za pomoci úsporného dieselového motoru a dostatečné nádrži. Podobné dodávky ale mají kvůli politickému tlaku na elektrifikaci všeho zmizet ze světa, přičemž na jejich místo jsou tlačeny vozy jako Volkswagen e-Crafter. Při pohledu na nejnovější video ukazující jízdu dodávky s elektrickým pohonem po Autobahnu je ovšem patrné, že nic srovnatelného z hlediska praktické využitelnosti nepředstavují ani omylem. O ekonomických aspektech ani nemluvě.
V prvé řadě tu máme cenu, která startuje na 66 500 Eurech (cca 1 687 000 Kč). To je suma, ze které se každému majiteli firmy podlomí kolena. A když zjistí, jaké jsou její schopnosti, začnou se mu rovnou dělat i mžitky před očima. Vůz je totiž osazen elektromotorem o výkonu 136 koní, jenž sice stačí takovému Volkswagenu e-Golf, ovšem e-Crafter nedokáže rozjet na více než stovku. Horší je to s kapacitou baterií, která činí pouhých 35,8 kWh. A také kvůli ní je takové auto naprostý nesmysl.
Abyste baterie rychle dobili, potřebujete stojan s výkonem alespoň 40 kW. I v takovém případě se ovšem dostanete na 80 procent kapacity až za 45 minut, což je doba, kterou řidič dodávky nemá ani na oběd. Navíc po ní nemůže počítat s plným dojezdem, nýbrž s omezeným. Ten teoretický přitom činí 173 kilometrů, realita však bude o poznání horší. Stačí se totiž zadívat na ono video, kde čtvrtina baterie zmizí po pouhých 9 minutách jízdy. A to je dodávka zcela prázdná.
Na dlouhé trasy se tedy e-Crafter není ani náhodou, ostatně i VW uvádí, že s ním cílí na městské kurýry. Ti přitom dle výrobce najedou denně okolo 70 km, k čemuž by jim kapacita baterií měla stačit. Ovšem realita je spíše dvakrát taková, kvůli čemuž je e-Crafter ve většině případů zcela mimo hru. I to je ostatně důvod, proč jsou jeho prodeje téměř nulové. Politici se ale ze svého zeleného snu probrat nechtějí, což povede k onomu zdražování - na místo jednoho dieselu totiž nastoupí několik elektromobilů.
Parametry Volkswagenu e-Crafter jsou jak ze špatného snu. Za 1,7 milionu korun totiž dostanete mizerný dojezd i mizernou dynamiku. A pokud do něj naložíte udávaných 1 700 kilo, zhorší se data ještě více. Foto: Volkswagen
Zdroj: TopSpeedGermany@YouTube
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus