Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou

Dlouhé dodací lhůty určitého vozu značí buď jeho mimořádný úspěch, nebo mimořádnou neschopnost jeho tvůrců vypořádat se s poptávkou zákazníků. V tomto případě ale zřejmě neplatí ani jedno.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou

16.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou

/

Foto: Ë-Auto

Dlouhé dodací lhůty určitého vozu značí buď jeho mimořádný úspěch, nebo mimořádnou neschopnost jeho tvůrců vypořádat se s poptávkou zákazníků. V tomto případě ale zřejmě neplatí ani jedno.

Ruská firma Ë-Auto (správná výslovnost jména firmy je prý „jo auto”) představila již na sklonku loňského roku trojici podivně vyhlížejících vozů se jmény ë-mikrovan, ë-van a ë-cross-coupe souhrnně označovaných jako ë-mobile (čtěte tedy „jo mikrovan” a tak podobně). Ve stručnosti shrnuto jde o hybridní prototypy designéra Andreje Trofimčuka, které využívají pro pohon zadních kol výlučně elektromotory neznámých specifikací. O hybridní vozy jde proto, že zásobárnou elektrické energie nejsou v jejich případě jen akumulátory, ale i benzin, který je schopen v elektřinu přeměnit rotační Wankelův motor sloužící jako generátor energie. Jde tedy prakticky o stejné řešení, o němž momentálně uvažuje Volvo a které již delší dobu využívá GM ve svém Chevroletu Volt.

Podrobnější specifikace zmíněných aut nikdy zveřejněny nebyly a víme jen tolik, že ë-cross-coupe a ë-mikrovan váží okolo 700 kilogramů a dokážou zrychlit z 0 na 100 km/h za 8 sekund při kombinované spotřebě 3,5 litru benzinu na 100 km jízdy. Větší model ë-van pak váží 750 kilogramů a bude zřejmě vybaven i poznání slabším motorem - na stovku zrychlí za 15 sekund. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4 litry benzinu na 100 km a všechny tři vozy mají omezenou maximální rychlost na 130 km/h.

Výrobce od začátku plánoval vyrábět 10 tisíc těchto vozů ročně, což byl dosti ambiciózní plán, nebo v takových kvantech se dnes žádný elektromobil (tato ë-auta jsou de facto elektromobily) neprodává. Jak ale uvidíte dále, v Rusku je stále možné cokoli.

Výrobce totiž čerstvě začal přijímat objednávky na všechny své „jo mobily” a jen za první den přijal neskutečných 51 188 objednávek. Během prvního týdne pak registroval na 100 tisíc zájemců, což by při plánovaných výrobních kapacitách znamenalo jediné: že má vyprodáno na 10 let dopředu.

Ono ale nic není tak žhavé, jak se na první pohled může zdát. I když zájmu zákazníků jistě pomáhá rozumná cena vozu pohybující se v přepočtu mezi 215 a 275 tisíci Kč, je třeba dodat, že ze strany potenciálních odběratelů šlo o nezávazné objednávky nevyžadující složení ani nejmenší zálohy. Může se tak za pár let stát, že dřívější zájemci odpoví výrobci na jeho nabídku jeho vlastními slovy: „Jo auto? Tak to už nechci...”

Zatím je ale předčasné vyvozovat z celé události jakékoli závěry, sériová výroba „jo mobilů” má začít až příští rok a uvidíme tedy, zda k ní vůbec dojde.


Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 1 - E-Auto E-Mobile 01Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 2 - E-Auto E-Mobile 02Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 3 - E-Auto E-Mobile 03Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 4 - E-Auto E-Mobile 04Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 5 - E-Auto E-Mobile 05Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 6 - E-Auto E-Mobile 06Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 7 - E-Auto E-Mobile 07Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 8 - E-Auto E-Mobile 08Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 9 - E-Auto E-Mobile 09Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 10 - E-Auto E-Mobile 10Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 11 - E-Auto E-Mobile 11Ë-Auto ë-mobile: ruský hybrid s desetiletou dodací lhůtou - 12 - E-Auto E-Mobile 12
Ë-Auto ë-mobile na snímcích z loňské prezentace všech tří prototypů

Zroj: Rian.ru

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše