Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dynamika sporťáků za lidovou cenu: VW Golf R 2017 převedl zrychlení na 260 km/h
11.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Díky faceliftu dostalo „eRko“ až 310 koní výkonu a s pohonem všech kol zvládá stovku za 4,6 sekundy. Za svou dynamiku přitom nechce až tak moc.
Zakrátko tomu bude již rok, co se faceliftu dočkala sedmá generace Volkswagenu Golf. Němci přitom v řádu týdnů omladili kompletně celou nabídku, nového vzhledu a techniky se tedy dočkalo i ostré „eRko“. Tedy naprostý vrchol řady, jenž k pohonu užívá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI aktuálně naladěný na 310 koní a 400 Nm točivého momentu, které míří na všechna čtyři kola.
Ve srovnání s minulostí se jedná o nárůst o 10 koní a 20 Nm, pročež bychom se neměli divit udávané akceleraci z klidu na stovku za 4,6 sekundy. Je tomu tak ale i ve skutečnosti? Na to je nejlepší odpovědí nové video, jenž mapuje jízdní dynamiku vozu nejen cestou na metu 100 km/h, ale rovnou až na tachometrovou dvěstěšedesátku.
Jak je přitom ze snímku patrné, testovaný vůz byl osazen také virtuálním přístrojovým štítem Active Info Display. Jeho grafika nám tak trochu připomněla doby dávno minulé, nicméně jednotlivá konfigurace závisí vždy na uživateli. Stejně jako volba, zda si tento doplněk pořídit či nikoliv - při ceně 12 700 Kč ale nejspíše není mnoho co řešit.
Můžeme pak jen dodat, že samotný VW Golf R startuje na sumě 999 900 Kč, přičemž v takové chvíli máte k dispozici třídveřový hatchback osazený šestistupňovým manuálem. Pokud ovšem toužíte po sedmistupňovém DSG, budete muset sáhnout do kapsy minimálně pro 1 059 900 Kč. V obou případech jde o rozumné ceny, uvážíme-li, že takto rychle ještě nedávno jezdily supersporty. Jen je třeba krotit se s příplatky, ty umí vyhnat cenu pekelně vysoko...





Odpich z místa i akcelerace Volkswagenu Golf R až na nejvyšší rychlost jsou nadmíru působivá, zvláště na rodinný hatchback za milion korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nejčtenější články
Prťavý nový Renault 5 nemůže mít menší než 18palcová kola. Už to absurdně prodražuje jeho provoz
17.2.2025BMW ukázalo prý přelomovou Neue Klasse jako funkční prototyp. Měl rozptýlit obavy, asi ale jen přidává nové
17.2.2025Tři Němci dekády schovávali v garáži nezničitelný Mercedes, který přežije konec světa. Teď může být váš skoro nepoužitý
17.2.2025VW a Audi potichu odpískaly plán prodávat od roku 2033 jen elektrická auta, i když se dál tváří, že se nic nezměnilo
17.2.2025Kie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
17.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva