Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dvě z největších silničních stíhaček automobilových dějin si to rozdaly ve sprintu, je to souboj aut za víc než 300 milionů
26.2.2025 | Petr Prokopec
Podobných srovnání jsme viděli nespočet, kolikrát se v nich ale objevily takové skvosty? Tady se bavíme o smetánce hypersportů od Bugatti a Koenigseggu, ze které se nadšencům podlamují kolena bez rozdílu. Rychlejší ale může být jen jedno z těchto aut.
Britský Carwow dosáhl na Youtube pozoruhodného milníku, jeho videa momentálně odebírá již 10 milionů lidí. A něco takového si logicky žádalo výjimečný příspěvek. Mat Watson se tak spolu se Samem Maher-Loughnanem usadil na startovní čáru závodu ve sprintu ve dvou vozech, jejichž souhrnná hodnota dosahuje právě oněch deseti milionů. Nemluvíme tu ovšem o korunách, nýbrž o librách, přičemž za jednu dle současného kurzu dáte lehce přes 30 Kč. Snadno si tak dokážete spočítat, o jaký balík peněz tu jde.
Co za něj lze pořídit? Bugatti Chiron Super Sport a Koenigsegg Jesko Attack, tedy dva z nejextrémnějších silničních hypersportů historie. První dostal do vínku dnes už legendární čtyřmi turby přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec, který produkuje 1 600 koní, zatímco druhý se chlubí dvěma turby, pěti litry objemu, osmi válci a 1 280 koňmi. To je výkon produkovaný při spalování benzinu, Jesko však zvládá baštit i biopalivo E85, které výkon zvedá dokonce nad úroveň Bugatti.
Jak ovšem Mat dodává, tato finesa není součástí standardní výbavy, místo toho je třeba za ní připlácet. A majitel bílého kousku tak neučinil. Je tedy třeba počítat s nižším výkonem, který je ovšem spojen s nižší hmotností, než jakou má na kontě Bugatti (1 420 kg vs. 1 995 kg). Znamená to tedy, že jsou síly vyrovnány? Ne až tak úplně. I když totiž oba vozy disponují technologií launch control, Jesko je zadokolkou, zatímco Chiron čtyřkolkou.
Právě to je v podstatě rozhodující, neboť Sam během většiny jízd bojoval s trakcí. A s dalšími 400 koňmi mířícími na zadní nápravu oné verze spalující biopalivo by to to bylo jen komplikovanější. Takto se nějak dopracoval do cíle, pochopitelně ale až v závěsu za Bugatti. Spíše než souboj ve zrychlení nás ovšem zaujal závod v brzdění. V tomto ohledu totiž padla výhoda pohonu všech kol, načež byl o půl tuny lehčí Koenigsegg jasným favoritem. Přesto ale Bugatti zastavilo dřív, což pro Švédy není nejlepší vizitka. Podívejte se ale na všechna klání sami a vyhodnoťte si je po svém.



Chiron Super Sport je bez přehánění technologický zázrak, který bude udivovat i dlouho poté, co se motor W16 definitivně stane historií. Foto: Bugatti
Jesko Attack jsme s ohledem na jeho nižší hmotnost hlavně při brzdění považovali za favorita, nakonec však podlehlo i v této disciplíně. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025
Nejčtenější články
Zprávy o tom, jak moc Muskovy kontroverze ničí prodeje Tesly, zjevně přehání, firma má dál jasně nejvěrnější kupce
28.2.2025První test letních pneu pro rok 2025: Čínské „gumy” šokují svou životností, ani dvakrát dražší Evropané nemají odpověď
28.2.2025Ikonickou Škodu Fabia RS TDI jde pořád koupit krásnou a sotva jetou za málo, dojet si pro ni ale musíte 1 400 km daleko
28.2.2025Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva