Driftování s Bugatti Veyron je extrémní zábava svého druhu (videa)

Driftovat s tisícikoňovým autem za desítky milionů, na němž jen pneumatiky stojí to, co nová Octavie RS, chce nepochybně um, odvahu i postavení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Driftování s Bugatti Veyron je extrémní zábava svého druhu (videa)

24.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Driftování s Bugatti Veyron je extrémní zábava svého druhu (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Driftovat s tisícikoňovým autem za desítky milionů, na němž jen pneumatiky stojí to, co nová Octavie RS, chce nepochybně um, odvahu i postavení.

Nový Chiron je nyní tím Bugatti, které fascinuje svými specifky, jen kvůli tomu se ale z předchůdce jménem Veyron obyčejný vůz nestane. Byl to právě Veyron, který znamenal průlom, který ve své době nebyl srovnatelný s ničím jiným a který na léta dopředu stanovoval měřítka segmentu. Chiron je posunul dále a nepochybně dnes stojí na vrcholu „potravního řetězce”, ve své podstatě je ale „jen” důkladnou evolucí nápadů, s nimiž přišlo jedno z Piëchových dítek.

Také proto hned tak neomrzí dívat se na extrémní kousky s tímto vozem prováděné a dnes tu máme další. Na videu pocházejícím dle kulis z blízkého východu (odkud také jinud...) vidíme právě Veyron prohánět se po velkém parkovišti. Na tom by nebylo nic zase tak mimořádného, pokud by snahou řidiče nebylo trochu si zadriftovat, jezdit bokem.

Vlastně co trochu, tohle nejsou zrovna jemné „driftíky”, ale pořádné veletoče v ne úplně nízkých rychlostech. Uvážíme-li, že před sebou máme vůz s ohromným výkonem, pohonem 4x4 a také nemalou hmotností, nejedná se zrovna o banální kousek. A nezapomeňme, tohle je pořád jedno z nejdražších aut, která kdy vznikla, s adekvátně drahým servisem. Jen pneumatiky, kterým drifting zrovna dobře po těle nedělá, tu stojí přes 700 tisíc Kč a při každé třetí výměně je třeba pořídit i ještě dražší nové disky.

Jistě to není první pokus s Veyronem driftovat, přesto nejde o nic obvyklého. Níže si mlžete prohlédnout pokus Tiffa Needela dělat něco podobného, byť primárně o jízdu bokem tu nešlo. Přesto je patrné, že ani pro něj nebylo snadné se s vozem pohybovat tímto způsobem, ostatně o ovladatelnosti Veyronu vám toho na videu poví více...

Zdroj: Auto Evolution

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.