Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Driftování s Bugatti Veyron je extrémní zábava svého druhu (videa)
24.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Driftovat s tisícikoňovým autem za desítky milionů, na němž jen pneumatiky stojí to, co nová Octavie RS, chce nepochybně um, odvahu i postavení.
Nový Chiron je nyní tím Bugatti, které fascinuje svými specifky, jen kvůli tomu se ale z předchůdce jménem Veyron obyčejný vůz nestane. Byl to právě Veyron, který znamenal průlom, který ve své době nebyl srovnatelný s ničím jiným a který na léta dopředu stanovoval měřítka segmentu. Chiron je posunul dále a nepochybně dnes stojí na vrcholu „potravního řetězce”, ve své podstatě je ale „jen” důkladnou evolucí nápadů, s nimiž přišlo jedno z Piëchových dítek.
Také proto hned tak neomrzí dívat se na extrémní kousky s tímto vozem prováděné a dnes tu máme další. Na videu pocházejícím dle kulis z blízkého východu (odkud také jinud...) vidíme právě Veyron prohánět se po velkém parkovišti. Na tom by nebylo nic zase tak mimořádného, pokud by snahou řidiče nebylo trochu si zadriftovat, jezdit bokem.
Vlastně co trochu, tohle nejsou zrovna jemné „driftíky”, ale pořádné veletoče v ne úplně nízkých rychlostech. Uvážíme-li, že před sebou máme vůz s ohromným výkonem, pohonem 4x4 a také nemalou hmotností, nejedná se zrovna o banální kousek. A nezapomeňme, tohle je pořád jedno z nejdražších aut, která kdy vznikla, s adekvátně drahým servisem. Jen pneumatiky, kterým drifting zrovna dobře po těle nedělá, tu stojí přes 700 tisíc Kč a při každé třetí výměně je třeba pořídit i ještě dražší nové disky.
Jistě to není první pokus s Veyronem driftovat, přesto nejde o nic obvyklého. Níže si mlžete prohlédnout pokus Tiffa Needela dělat něco podobného, byť primárně o jízdu bokem tu nešlo. Přesto je patrné, že ani pro něj nebylo snadné se s vozem pohybovat tímto způsobem, ostatně o ovladatelnosti Veyronu vám toho na videu poví více...
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
dnesNejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nejčtenější články
V Kapském Městě postavili skutečný Iron Manův dům. A můžete si ho sami vyzkoušet, bez jeho bohatství to ale nepůjde
12.1.2025K mání je dodnes nejeté poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba po 1. majiteli, už z „dřevíčka” na jeho palubce půjdete do kolen
12.1.2025VW chce na rok 2024 co nejdřív zapomenout, i proto předčasně zabil „Passerati” a dál šetří
13.1.2025Nový Dodge Charger stíhá takový nezájem, že na něj dealeři hned dávají půlmilionové slevy, ač původně čekali žně
13.1.2025Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
13.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva