Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
De Tomaso SLC: debut oficiálně v Ženevě, máme nové detaily a snímky
10.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již nějaký ten pátek se éterem nesou spekulace o návratu slavné značky De Tomaso. Nyní je to oficiální, debut prvního modelu znovuzrozené firmy zažijeme v Ženevě.
Možná si vzpomenete na italské sporťáky značky De Tomaso, které v druhé polovině minulého století fascinovaly svým spojením výjimečných technických řešení, neotřelého designu a nemalé porce luxusu. Na relativně malém trhu drahých vozů sklízel De Tomaso hlavně v šedesatých a sedmdesátých letech velké úspěchy (majitelem De Tomasa Pantera byl třeba i Elvis Presley), což mu dovolilo postupně převzít dvě slavnější firmy - Maserati a Moto Guzzi i prosadit se ve Formuli 1 coby dodavatel šasí pro některé stáje.
Bohužel, od sedmdesátých let nebyla firma s to odolávát rostoucí konkurenci a trh jí vlastní postupně vyklízela. V roce 1993 prodala i značku Maserati (dnes patří Fiatu) a v roce 2000 se zbavila též firmy Moto Guzzi. I přes pokusy o návrat společnost krátce po smrti svého zakladatele Alejandra De Tomasa v roce 2003 vyhlásila úpadek a do roku 2008 byl její majetek postupně rozprodán likvidátory. Smutný konec? Jak se to vezme, jednu ze zásadních hodnot firmy, její značku, totiž v roce 2009 koupil Gian Mario Rossignolo, někdejší šéf marketingu Fiatu, a rozhodl se jí znovu vdechnout život. Nyní již víme, že první koncept modelu znovuzrozeného De Tomasa uvidíme na letošním autosalonu v Ženevě.
Celé jméno konceptu zní De Tomaso SLC (zkratka znamená Sport Luxury Car, tedy sportovní luxusní vůz, jméno produkčního modelu bude prý jiné) a máme i jeho první dvě fotografie. Jsou bohužel z těch, které si říkají „postupně odhalující”, a tak vůz zatím nemůžeme vidět celý, jistou představu o jeho vzhledu nám ale dávají.
K nim máme i několik informací - vůz by měl být crossoverem (rozumějte křížencem) konkurujícím BMW 5 GT, ale na stejných základech chce firma připravit i sportovnější kupé a mezi oběma zbylými verzemi stojící sedan. Všechny varianty budou používat hliníkové šasí a řadu inovativních konstrukčních prvků. Pod kapotou bychom měli najít benzinový osmiválec s výkonem okolo 550 koní, stejné palivo spalující šestiválec s přibližně 300 koňmi a k tomu i dvousetpadesátikoňový diesel. Odhalení dalších detailů si Rossignolo nechal až do Ženevy.
Nové De Tomaso zaměstnává 900 lidí a sídlí v Grugliasco nedaleko Turína. Firma má v úmyslu vyrábět okolo 3 tisíc kříženců, stejné množství sedanů a 2 tisíce kupé modelu, který vznikne na bázi SLC. Držíme palce.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před hodinou - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 2 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 4 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 5 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien