Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní
24.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi podle očekávání nahradí točivý atmosférický osmiválec v RS4 přeplňovanou šestkou, podobně jako BMW. Výkonem zaostávat určitě nebude.
Zatímco základní modely příští generace Audi A4 ze sebe budou umět udělat dvouválce, vrchol nabídky, tedy model RS4, na papírové úspory půjde jinudy. Podobně jako se Mercedes zbavil 6,2litrové atmosférické V8 ve prospěch menší přeplňované jednotky a BMW do nových M3 a M4 také montuje třílitrové motory s turbodmychadly, i osmiválec v Audi RS4 padne obětí papírově nízkým hodnotám spotřeby. Nahradí jej vidlicový šestiválec, pravděpodobně o objemu tří litrů a zcela jistě s přeplňováním, nejspíš dvojicí turbodmychadel.
Současná V8, která zvládne osm a půl tisíce otáček, se s námi loučí edicí Nogaro, která odkazuje na původní RS2. Osmiválec dává 450 koní a 430 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,7 vteřiny a maximálce nejvýše (podle nastavení omezovače rychlosti) 280 km/h. Jaký bude výkon nového motoru, zatím nevíme, ale nejspíš nebude za těmito čísly příliš zaostávat - šestiválce v BMW M3 a M4 mají 431 koní, očekávejme tedy něco podobného, pravděpodobně na úrovni dosavadní V8. Co však na papíře nižší jistě bude, je spotřeba - V8 podle Audi potřebuje 10,7 litru paliva na 100 km, v papírech šestiválce uvidíme hodnotu odhadem pod deset litrů, možná i pod devět.
Nebude to poprvé, co pod kapotou RS4 najde uplatnění turbomotor. Začátkem tohoto tisíciletí nabízelo Audi kombík RS4 s přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,7 litru. Dával 375 koní a za úpravu byl odpovědný Cosworth. Tento model byl dostupný pouze na některých trzích.
Tento krok se od Audi dal v přeregulované Evropě čekat. Jak se nový motor bude projevovat a jak dobře nahradí atmosférický osmiválec, zejména jeho zvukový projev, hlad po otáčkách a rychlou reakci na plyn, se však prozatím budeme muset nechat překvapit.
Nové Audi A4 bude vypadat jako všechna ostatní Audi, jen bude menší. Zatím si můžete prohlédnout ilustrace
Labutí písní osmiválcové RS4 Avant je edice Nogaro. Nemá víc výkonu, ale lak je stejný, jak na první RS2
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejnovější články
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
před 4 hodinami - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
před 5 hodinami - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
před 7 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva