Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní
24.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi podle očekávání nahradí točivý atmosférický osmiválec v RS4 přeplňovanou šestkou, podobně jako BMW. Výkonem zaostávat určitě nebude.
Zatímco základní modely příští generace Audi A4 ze sebe budou umět udělat dvouválce, vrchol nabídky, tedy model RS4, na papírové úspory půjde jinudy. Podobně jako se Mercedes zbavil 6,2litrové atmosférické V8 ve prospěch menší přeplňované jednotky a BMW do nových M3 a M4 také montuje třílitrové motory s turbodmychadly, i osmiválec v Audi RS4 padne obětí papírově nízkým hodnotám spotřeby. Nahradí jej vidlicový šestiválec, pravděpodobně o objemu tří litrů a zcela jistě s přeplňováním, nejspíš dvojicí turbodmychadel.
Současná V8, která zvládne osm a půl tisíce otáček, se s námi loučí edicí Nogaro, která odkazuje na původní RS2. Osmiválec dává 450 koní a 430 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,7 vteřiny a maximálce nejvýše (podle nastavení omezovače rychlosti) 280 km/h. Jaký bude výkon nového motoru, zatím nevíme, ale nejspíš nebude za těmito čísly příliš zaostávat - šestiválce v BMW M3 a M4 mají 431 koní, očekávejme tedy něco podobného, pravděpodobně na úrovni dosavadní V8. Co však na papíře nižší jistě bude, je spotřeba - V8 podle Audi potřebuje 10,7 litru paliva na 100 km, v papírech šestiválce uvidíme hodnotu odhadem pod deset litrů, možná i pod devět.
Nebude to poprvé, co pod kapotou RS4 najde uplatnění turbomotor. Začátkem tohoto tisíciletí nabízelo Audi kombík RS4 s přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,7 litru. Dával 375 koní a za úpravu byl odpovědný Cosworth. Tento model byl dostupný pouze na některých trzích.
Tento krok se od Audi dal v přeregulované Evropě čekat. Jak se nový motor bude projevovat a jak dobře nahradí atmosférický osmiválec, zejména jeho zvukový projev, hlad po otáčkách a rychlou reakci na plyn, se však prozatím budeme muset nechat překvapit.
Nové Audi A4 bude vypadat jako všechna ostatní Audi, jen bude menší. Zatím si můžete prohlédnout ilustrace
Labutí písní osmiválcové RS4 Avant je edice Nogaro. Nemá víc výkonu, ale lak je stejný, jak na první RS2
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 3 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 6 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva