Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další Audi RS4 dostane přeplňovaný šestiválec, čekejme okolo 450 koní
24.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi podle očekávání nahradí točivý atmosférický osmiválec v RS4 přeplňovanou šestkou, podobně jako BMW. Výkonem zaostávat určitě nebude.
Zatímco základní modely příští generace Audi A4 ze sebe budou umět udělat dvouválce, vrchol nabídky, tedy model RS4, na papírové úspory půjde jinudy. Podobně jako se Mercedes zbavil 6,2litrové atmosférické V8 ve prospěch menší přeplňované jednotky a BMW do nových M3 a M4 také montuje třílitrové motory s turbodmychadly, i osmiválec v Audi RS4 padne obětí papírově nízkým hodnotám spotřeby. Nahradí jej vidlicový šestiválec, pravděpodobně o objemu tří litrů a zcela jistě s přeplňováním, nejspíš dvojicí turbodmychadel.
Současná V8, která zvládne osm a půl tisíce otáček, se s námi loučí edicí Nogaro, která odkazuje na původní RS2. Osmiválec dává 450 koní a 430 Nm, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,7 vteřiny a maximálce nejvýše (podle nastavení omezovače rychlosti) 280 km/h. Jaký bude výkon nového motoru, zatím nevíme, ale nejspíš nebude za těmito čísly příliš zaostávat - šestiválce v BMW M3 a M4 mají 431 koní, očekávejme tedy něco podobného, pravděpodobně na úrovni dosavadní V8. Co však na papíře nižší jistě bude, je spotřeba - V8 podle Audi potřebuje 10,7 litru paliva na 100 km, v papírech šestiválce uvidíme hodnotu odhadem pod deset litrů, možná i pod devět.
Nebude to poprvé, co pod kapotou RS4 najde uplatnění turbomotor. Začátkem tohoto tisíciletí nabízelo Audi kombík RS4 s přeplňovaným šestiválcem o objemu 2,7 litru. Dával 375 koní a za úpravu byl odpovědný Cosworth. Tento model byl dostupný pouze na některých trzích.
Tento krok se od Audi dal v přeregulované Evropě čekat. Jak se nový motor bude projevovat a jak dobře nahradí atmosférický osmiválec, zejména jeho zvukový projev, hlad po otáčkách a rychlou reakci na plyn, se však prozatím budeme muset nechat překvapit.



Nové Audi A4 bude vypadat jako všechna ostatní Audi, jen bude menší. Zatím si můžete prohlédnout ilustrace
Labutí písní osmiválcové RS4 Avant je edice Nogaro. Nemá víc výkonu, ale lak je stejný, jak na první RS2
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejnovější články
Sbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 3 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 4 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- Výběr autopojištění 03.14. 10:10 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB