Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Daihatsu Copen se prý vrátí na scénu, dorazí ovšem na evropské trhy?
24.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý dostupný roadster se po letošním a loňském konceptu znovu objeví ve výrobě. Není ovšem jisté, jaký dostane motor a rozměry.
O japonské automobilce jsme naposledy hovořili v souvislosti s autosalonem v Jakartě, na kterém značka představila hned osm nových konceptů. Jedním z nich bylo Daihatsu D-R Estate, které tak navázalo na studii z loňského roku. Ta pro změnu signalizovala návrat kdysi populárního modelu Copen, který byl svého času také oficiálně dovážen na evropské trhy. S odchodem značky však Starý kontinent přišel i o tento dvoumístný roadster.
Ačkoliv ani jeden z konceptů prozatím nedoprovázely žádné technické parametry, nové generace bychom se skutečně měli dočkat. Otázkou však je, zda jej automobilka postaví podle původního receptu. Ten totiž počítal s pravidly kategorie kei car, která limituje maximální délku na 3,4 metru a šířku na 1,49 metru. Objem motoru pak nesmí přesáhnout 0,66 litru.
To samozřejmě platí pouze na japonském trhu, do Evropy tak Copen kdysi mířil i s 1,3litrovým motorem. Ten díky nepatrně vyššímu výkonu (87 versus 64 koní) zlepšoval standardní zrychlení z klidu na stovku z 11,7 sekundy na 9,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak pro změnu narostla ze 167 km/h na 180 kilometrů v hodině.
Uvidíme tedy v následujících letech, s jakým motorem a karoserií se nakonec Copen vrátí. Ne zrovna pravděpodobný je však jeho výskyt v Evropě. Již na zmiňovaném autosalonu totiž Daihatsu uvádělo, že návrat na Starý kontinent nechystá. Jedinou šancí na levný malý roadster je tak nově odhalená Honda S660. I ta přitom byla postavena podle pravidel kategorie kei car.
Originální Daihatsu Copen se vyrábělo v letech 2002 až 2012. O pohon se v Japonsku staral 0,66litrový motor, zatímco v Evropě byl dvoumístný roadster k mání i s 1,3litrovou pohonnou jednotkou
Studie D-R z loňského roku navazovala na původní sériové provedení
Letošní provedení konceptu na sebe pro změnu vzalo podobu kombíku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus