Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi

Francouzský koncern PSA omlazuje modelovou řadu C3 a vedle něj připravil o střechu úspěšný typ DS3. To vše i s novým tříválcovým motorem v Paříži.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi

16.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský koncern PSA omlazuje modelovou řadu C3 a vedle něj připravil o střechu úspěšný typ DS3. To vše i s novým tříválcovým motorem v Paříži.

Když už donekonečna zmiňujeme podzimní pařížský autosalon, možná bychom mohli také napsat, kdy se uskuteční - takže, novinářské dny začínají 27. září, pro veřejnost se pak brány otevřou o dva dny později, a (obrazně řečeno) zůstanou otevřené až do 14. října. Pokud tam máte namířeno a patříte k příznivcům automobilky Citroën, můžeme vám kromě toho s předstihem napsat, co se Francouzi z PSA na svém stánku chystají vystavit.

Kolegové z italského Autoblogu tvrdí, že bychom měli být především svědky světové premiéry modernizovaného modelu C3. Tomu bychom i věřili, hlavně proto, že facelift už není tajemstvím. Nepředpokládáme totiž, že vůz bude vypadat jinak, než Citroën C3 nedávno zachycený fotografem v Brazílii.

K dalším novinkám pařížského autosalonu se zařadí také přestylizovaný Citroën C3 Picasso. Jeho podobu zatím neznáme, ale odhadnout se jistě dá. V duchu dnešní doby patrně dostane kromě nových nárazníků také LED, nějakou výbavu navíc a možná ještě širší paletu odstínu karoserie a nové čalounění.

Další předběžně známou novinkou Citroënu na posledním nejvýznamnějším evropském autosalonu letošního roku má být kabriolet odvozený z modelu DS3. Několik zdrojů uvádí, že nepůjde o tradiční kabrio bez střechy, nýbrž auto postavené po vzoru Fiatu 500C. To by znamenalo ponechání většiny kovových struktur v horní části karoserie a nahrazení plechové střechy rolovacím plátnem. Informace je to každopádně bez záruky.

Patrně všech tří zmiňovaných aut se týká poslední nová věc, kterou už brzy objevíte v prostoru pod přední kapotou. Citroën adaptuje nový zážehový tříválec VTi s objemem 1,2 litru, výkonem 82 koní a točivým momentem 118 newtonmetrů, který koncern PSA již montuje do Peugeotu 208. Nevíme, co je na tom pravdy, ale v rámci pokračujícího downsizingu se mluví také o jeho verzi s turbodmychadlem, což by jako přímá konkurence motoru 1,2 TCe v Renaultu Clio dávalo smysl.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 1 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_08Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 2 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_09Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 3 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_13Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 4 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_17Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 5 - citroen_c3_picasso_af-test_2008_40Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 6 - citroen_c3_picasso_af-test_2009_14
Podobu modernizovaného Picassa zatím neznáme, vsaďte se ale o cokoli, že dostane LED

Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 7 - Citroen C3 2013 Brazilie 01Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 8 - Citroen C3 2013 Brazilie 02Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 9 - Citroen C3 2013 Brazilie 03Citroën v Paříži: DS3 Cabrio, facelift C3 a C3 Picasso nebo nasazení třívalce 1,2 VTi - 10 - Citroen C3 2013 Brazilie 04
C3 s novým makeupem byla zachycena v Brazílii, evropský model po facelitfu by měl vypadat stejně

Zdroj: Autoblog.it, Leftlanenews

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.