Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS9: studie Metropolis se vrací jako produkční Velká Bohyně
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Příběh povedeného marketingového pokusu o rozčlenění značky Citroën má pokračování. Firma plánuje už brzy představit to nejlepší, co má momentálně k dispozici.
Úspěchy evidentně táhnou a v centrále Citroënu musí být s těmi, které jsou spojené s podznačkou DS, nadmíru spokojeni. Jinak si nelze vysvětlit, proč by Francouzi plánovali další rozšíření této modelové řady. Po verzích DS3, DS4 a DS5 se spekulovalo nad tím, jestli Citroën půjde nejdříve směrem dolů a představí „kabelkový“ luxus DS1(2), anebo bude chtít znepříjemnit život německé automobilové noblese něčím větším. První fotka naznačuje, že druhá možnost bude správně.
Francouzská značka zveřejnila dnes dopoledne na svém facebookovém profilu oficiální teaser s dovětkem „Budoucnost řady DS se už formuje...“. Jeden nemusí být zvlášť nadaný nebo mít fotografickou paměť, aby mu došlo, že zde máme sériovou podobu automobilu, který má hodně blízko konceptu Metropolis představeného na francouzském stánku šanghajské výstavy Expo 2010.
Už z prvního obrázku je zřejmé, ačkoli se právě tohle snaží nedostatek světla potlačit, že se patrně nejedná o klasickou limuzínu s jasně odděleným motorovým prostorem, kabinou a kufrem, ale po vzoru dnešních "čtyřdveřových kupé" dostane prodlouženou linii střechy.
Jeho jméno ani termín prezentace či uvedení na trh známé nejsou, ale už delší dobu se skloňuje označení DS9. S ohledem na vlajkovou loď C6 ovšem nelze vyloučit ani kombinaci DS6 a termín blížícího se šanghajského autosalonu (od 21. dubna) možná také leccos naznačuje.
Příští velké DS navazuje na šanghajský koncept Metropolis z roku 2010
Studie Metropolis byl plug-in hybrid s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 272 koní doplněný elektromotorem s maximálním výkonem 95 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch