Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu

Hybridní verze designově zajímavého modelu DS5 přichází s menším zpožděním, zato ale s hodně troufalou cenovkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu

2.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hybridní verze designově zajímavého modelu DS5 přichází s menším zpožděním, zato ale s hodně troufalou cenovkou.

S třetím a zatím největším sériovým vozem luxusní značky Citroënu jsme měli možnost projet se už i na našich silnicích. Společnost nám dělala DS5 vybavená dieselovým dvoulitrem HDi spřaženým se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Tou dobou to samozřejmě nebyla jediná motorizace. Francouzi už od počátku nasadili dvě turbodmychadlem přeplňované zážehové šestnáctistovky THP o výkonu 156 a 200 koní a k 2,0 HDi se 163 koňskými silami také menší diesel 1,6 e-HDi s výkonem 112 koní. S menším časovým odstupem nastupuje na český trh jako poslední hybridní varianta DS5 označovaná HYbrid4.

K technice vozu jsme psali dost podrobností několikrát, takže pouze telegraficky připomínáme, že tento vůz kombinuje nejsilnější diesel spojený pro změnu se šestistupňovou robotizovanou převodovkou se synchronním elektromotorem. Pohonné jednotky nemají žádnou mechanickou vazbu. Diesel se stará o pohon přední nápravy, elektromotor o tu na druhém konci.

O společném výkonu 200 koní dokážou podle údajů výrobce roztáhnout 1 660 kg vážící DS5 na stovku za 8,6 sekundy, udělit mu nejvyšší rychlost 211 km/h a papírově jezdit za 3,8 až 4,1 litru na sto kilometrů (podle velikosti použitých pneumatik). To oproti samostatnému dieselu 2,0 HDi s manuálem představuje o dvě desetiny lepší čas v měřené akceleraci z místa a o 4 km/h nižší maximálku. Spotřebu má verze bez elektromotoru zhruba o litr vyšší.

Co za to? Ne zrovna málo. Už základní naftový dvoulitr za 785 tisíc není z laciného kraje, nejlevnější hybrid ovšem stojí - sedíte? - 965 tisíc ve výbavě Style a za nejluxusnější provedení Sport budete muset složit částku 1 064 900 Kč. Pokud tedy to ekologické smýšlení raději nepřehodnotíte...


Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 1 - Citroen DS5 test 01Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 2 - Citroen DS5 test 02Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 3 - Citroen DS5 test 03Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 4 - Citroen DS5 test 04Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 5 - Citroen DS5 test 05Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 6 - Citroen DS5 test 06Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 7 - Citroen DS5 test 07Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 8 - Citroen DS5 test 08Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 9 - Citroen DS5 test 09Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 10 - Citroen DS5 test 10Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 11 - Citroen DS5 test 11Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 12 - Citroen DS5 test 12Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 13 - Citroen DS5 test 13Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 14 - Citroen DS5 test 14Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 15 - Citroen DS5 test 14_1Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 16 - Citroen DS5 test 14_2Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 17 - Citroen DS5 test 15Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 18 - Citroen DS5 test 16Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 19 - Citroen DS5 test 17Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 20 - Citroen DS5 test 18Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 21 - Citroen DS5 test 19Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 22 - Citroen DS5 test 20Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 23 - Citroen DS5 test 21Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 24 - Citroen DS5 test 22Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 25 - Citroen DS5 test 23Citroën DS5 HYbrid4: na českém trhu s cenami od povážlivě blízko milionu - 26 - Citroen DS5 hybrid perex
Hybridní verze se svým vnějškem od svých konvenčněji poháněných sourozenců prakticky neodlišuje, to podstatné zůstává zraku ukryto

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.