Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën Cactus teď i na první fotce, ukazuje část své eko-přídě
27.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za názvem AirBump zřejmě nevězí unikátní dotykový displej, ale speciální recyklovatelný plast, který by na dotek mohl působit jako molitanová pěna.
Další francouzské puzzle se nám začíná skládat dohromady. Po ranním představení videa, které jako první avizovalo model Cactus, zde totiž máme první snímky vozu chystaného pro frankfurtský autosalon. A ty jasně naznačují, že za názvem AirBump máme s největší pravděpodobností čekat něco jiného než dotykový displej. A to navzdory faktu, že videozáběry doprovodila značka sloganem Touch Me (v překladu dotkni se mě), ono se ale nakonec dá sahat na leccos...
Než se ovšem dostaneme k vysvětlení, musíme začít prvním dílkem skládanky. A tím je samotný koncept C-Cactus, který byl představen v roce 2007. Zaměřit se přitom musíme na jeho karoserii, kterou tvořilo méně panelů, než je běžné. Přední a zadní „kapoty“ navíc byly identické, čímž se redukovaly náklady na výrobu a tím i na následnou výměnu. Citroën navíc dané plasty vyrobil z recyklovatelných materiálů, čímž mohla být cena ještě dále snížena. A navíc nedošlo k tak velkému zatížení životního prostředí.
Při pohledu na část nárazníku chystaného konceptu to přitom vypadá, že francouzská automobilka danou technologii dovyvinula do produkčního stádia a chystá se jí použít. Pokud by se navíc jednalo o ten typ plastu, který pomalu působí jako molitanová pěna, byl by dodržen i název AirBump (za slovem Bumper se totiž v angličtině skrývá nárazník).
Z daného materiálu by ostatně nemusely být jen nárazníky, ale rovněž i panely uvnitř kabiny, čímž by se vysvětlovalo ono video. Jistota ale bohužel chybí. Počkat si tak budeme muset do 5. září, kdy by Citroën měl o modelu Cactus říci více. Naživo se pak francouzská novinka ukáže ve zmiňovaném Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Chystaný Citroën Cactus ukázal na prvním snímku jen svůj přední nárazník a... vykřičník
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 2 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 4 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva