Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C6 (2005-2012): pokus o francouzský luxus míří pod drn
7.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vlajkovou loď francouzské automobilky Citroën letos čeká pohřeb. Protože ji lidé moc nechtěli, má už teď náběh stát se vzácnou klasikou.
Kouzelně výstřední Citroën C6 s hydro-pneumatikou, head-up displejem, bezrámovými okny a zadním konkávním sklem definitivně končí. Letos v prosinci Francouzi vyrobí poslední vůz, a pokud nějaký máte, možná se vyplatí pečlivě jej uskladnit do stodoly nebo klimatizované garáže. Už teď je z něj vzácnost. Od roku 2005, kdy se dostal do prodeje jako produkční verze studie C6 Lignage z roku 1999, se vyrobilo pouze 20 tisíc kusů. Kolik z nich stále jezdí, není známé, o moc více jich už ale nevznikne.
Noblesní potomek modelů DS a CX s délkou 4,9 metru vystřídal za svou kariéru jen málo motorů. Na začátku byl k mání se zážehovým třílitrem o výkonu 211 koní a šestiválcovým dieselem 2,7 s 204 koňmi. Později se objevilo ještě jedno naftové HDi s objemem 2,2 litru (170 k), ale ke konci své kariéry zůstal v cenících už jen novější 3,0 V6 HDi s výkonem 241 koní.
V této podobě a nejvyšší výbavě Exclusive se dochoval i v českém ceníku, odkud zatím nezmizel a pořád je k mání za 1,5 půl milionu. Cena je to v podstatě výprodejová, vždyť slabší C6 2,7 HDi stála před necelými šesti lety téměř o 200 tisíc více. A to byl asi jeden z hlavních problémů Citroënu. Zákazníci si dost dobře nedokázali představit, že by tohle auto mohlo konkurovat německým limuzínám Audi A6, BMW 5 a Mercedesu E, přestože mělo své přednosti v podobě plavného podvozku nebo originálního designu.
Nástupcem C6 by se mohla stát sériová verze konceptu DS9
Velké Citroëny tímto patrně nekončí, akorát se vrátí svým označením ke kořenům - DS
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 11 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva