Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze
1.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pravda, Citroën vyrábí ještě větší model C6, i na dnešní poměry ve střední třídě je ale současná C5 dosti velká. Právě ta prošla menším faceliftem, který nese označení modelového roku 2011. Debutoval kde jinde než v Paříži.
Velké světové autosalony v posledních letech nepřinášejí příliš mnoho překvapení. Buď sama automobilka raději všechny informace s velkým předstihem uvolní sama, nebo se najde někdo, kdo tak učiní bez ohledu na vůli vedení firmy. Přesto se i v dnešní době najdou na velkých autosalonech překvapivá odhalení, v Paříži jich bylo dokonce hned několik. Jedním z takových byla premiéra inovovaného modelu C5 od Citroënu.
Pokud ovšem čekáte něco velkého musíme vaše očekávání hned zmírnit, „cé-pětku” postihl facelift velmi mírný, který se navíc orientuje spíše na technickou stránku vozu. Přesto si zaslouží vaši pozornost.
Změn na první pohled opravdu mnoho nenajdete. Nejdůležitější viditelnou odlišností jsou zůstávají denní světla z LED v předních světlometech. Omlazené jsou rovněž zadní svítilny, které budou nyní nabízeny v provedení označeném slovy „Dark Crystal” - co to přesně znamená si nejsme jisti. Jemné retuše se dotkly též interiéru, který nabídne nové materiály a obklady, širší bude rovněž nabídka disků kol z lehkých slitin.
Zajímavější změny se tak odehrály pod kapotou. Za zmínku stojí hlavně nový pohon e-HDi, zaměřený na nízkou spotřebu, výkonnější nafťák 2,2 HDi a nový benzinový motor 1,6 VTi.
Pohon e-HDi je známý již z menších modelů Citroën a v případě C5 vychází z notoricky známého čtyřválce 1,6 HDi o výkonu 81 kW (110 koní). E v názvu značí kde co, hlavně pak ekologickou notu, na kterou vůz hraje - v praxi přináší systém start/stop a značně parciální rekuperaci brzdné energie skrze výkonnější alternátor a větší akumulátor.
Motor spolupracuje s robotizovanou převodovkou a v kombinovaném režimu vykazuje normovanou průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. To je o 0,7 l/100 km nafty méně než u konvenční verze HDi.
Dalšími novinkami pod kapotou jsou zážehový motor 1,6 VTi o výkonu 88 kW (120 koní) s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, který v nabídce nahradí starší 1,8 16V, a dieselový 2,2 HDi, který posílil na 150 kW (204 koní). Tato jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm v 2 000 ot./min. a vůz s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti až 230 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba má podobu 5,9 l/100 km.
Faceliftovaný Citroën C5 by se měl dostat do prodejů ještě během letošního podzimu. Ceny jsou zatím neznámou, oproti současnému provedení však nelze očekávat žádné dramatické změny.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 43 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 41 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva