Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C5 2011: malý facelift pro velkého Francouze
1.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pravda, Citroën vyrábí ještě větší model C6, i na dnešní poměry ve střední třídě je ale současná C5 dosti velká. Právě ta prošla menším faceliftem, který nese označení modelového roku 2011. Debutoval kde jinde než v Paříži.
Velké světové autosalony v posledních letech nepřinášejí příliš mnoho překvapení. Buď sama automobilka raději všechny informace s velkým předstihem uvolní sama, nebo se najde někdo, kdo tak učiní bez ohledu na vůli vedení firmy. Přesto se i v dnešní době najdou na velkých autosalonech překvapivá odhalení, v Paříži jich bylo dokonce hned několik. Jedním z takových byla premiéra inovovaného modelu C5 od Citroënu.
Pokud ovšem čekáte něco velkého musíme vaše očekávání hned zmírnit, „cé-pětku” postihl facelift velmi mírný, který se navíc orientuje spíše na technickou stránku vozu. Přesto si zaslouží vaši pozornost.
Změn na první pohled opravdu mnoho nenajdete. Nejdůležitější viditelnou odlišností jsou zůstávají denní světla z LED v předních světlometech. Omlazené jsou rovněž zadní svítilny, které budou nyní nabízeny v provedení označeném slovy „Dark Crystal” - co to přesně znamená si nejsme jisti. Jemné retuše se dotkly též interiéru, který nabídne nové materiály a obklady, širší bude rovněž nabídka disků kol z lehkých slitin.
Zajímavější změny se tak odehrály pod kapotou. Za zmínku stojí hlavně nový pohon e-HDi, zaměřený na nízkou spotřebu, výkonnější nafťák 2,2 HDi a nový benzinový motor 1,6 VTi.
Pohon e-HDi je známý již z menších modelů Citroën a v případě C5 vychází z notoricky známého čtyřválce 1,6 HDi o výkonu 81 kW (110 koní). E v názvu značí kde co, hlavně pak ekologickou notu, na kterou vůz hraje - v praxi přináší systém start/stop a značně parciální rekuperaci brzdné energie skrze výkonnější alternátor a větší akumulátor.
Motor spolupracuje s robotizovanou převodovkou a v kombinovaném režimu vykazuje normovanou průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. To je o 0,7 l/100 km nafty méně než u konvenční verze HDi.
Dalšími novinkami pod kapotou jsou zážehový motor 1,6 VTi o výkonu 88 kW (120 koní) s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, který v nabídce nahradí starší 1,8 16V, a dieselový 2,2 HDi, který posílil na 150 kW (204 koní). Tato jednotka dosahuje nejvyššího točivého momentu 450 Nm v 2 000 ot./min. a vůz s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,3 s a dosáhne rychlosti až 230 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba má podobu 5,9 l/100 km.
Faceliftovaný Citroën C5 by se měl dostat do prodejů ještě během letošního podzimu. Ceny jsou zatím neznámou, oproti současnému provedení však nelze očekávat žádné dramatické změny.



























Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 57 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva