Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+: víc pruhů, víc adidas
8.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Takto to dopadá, když se to přežene s kreativitou. Citroën stvořil svůj vůbec nejúspornější vůz na bázi modelu C3, dal mu ale také vůbec nejšílenější myslitelný název.
Poslední generace C3 se trhem toulá již nějaký ten pátek, a tak má Citroën nejvyšší čas na šperkování její nabídky nějakými těmi zvláštními verzemi. Ta čerstvě představená je opravdu jedinečná, a to hned z několika důvodů.
Předně nese zcela hypertrofovaný název C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Nevíme, jak někoho napadlo vůz pojmenovat zrovna takto, pokud ale jde o sázku na první dojem, pak vyšla dokonale. I takové Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale vypadá se svým jménem vedle zmíněné C3 jako hotové nedochůdče, problém ovšem nastane, pokud začnete zjišťovat, co se za daným označením skrývá. Zatímco v případě Lamborghini je to vskutku nejlepší z nejlepších silničních verzí, u Citroënu jde o něco na úrovni Fabie Greenline. A to už tak skvěle nezní.
Všechna ta písmenka totiž neznačí nic více než C3 vybavenou motorem 1,4 HDI s výkonem 70 koní, systémem start and stop a schopností rekuperovat nepatrnou část kinetické energie skrze alternátor. Označení Airdream jen shrnuje výše zmíněné podobně jako slůvko Greenline a zkratka EGS značí robotizovanou manuální převodovkou. VTR+ vyvolává zdání někdejších poloostrých verzí, v tomto případě ale jde jen o úroveň výbavy pro britský trh, kterou má smysl v názvu zmiňovat kvůli zvýšení apetitu potenciálních kupujících.
Proč se novinka s větším humbukem (poprvé prý byla vystavena na autosalonu ve Frankfurtu, ale nikdo si ji tam nevšiml...) poprvé představuje v Británii? Především tam totiž ocení schopnost vozu jezdit v kombinaci jen za 3,4 litru nafty na 100 km jízdy. Ne snad, že bychom nízkou spotřebu neocenili i my (však má jít o nejúspornější Citroën v historii), ale její ekvivalent v podobě emisí 87 g CO2 na kilometr přináší v tamních podmínkách řadu výhod jako je nižší míra zdanění nebo oproštění od londýnských poplatků za vjezd do centra. Vůz ovšem, snad s alespoň o trochu jednodušším názvem, bude k mání i na jiných místech Evropy. Zda se dostane i k nám je zatím nejisté, předpokládáme, že spíše nikoli. Pokud by se tak ovšem stalo, jistě by musel stát méně než britských 15 290 liber, tedy nějakých 450 tisíc korun. Za tuto cenu by zde mnoho parády nenadělal...

Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Ano, to jsme celou dobu mluvili o jednom autě...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 3 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 6 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins