Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+: víc pruhů, víc adidas
8.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Takto to dopadá, když se to přežene s kreativitou. Citroën stvořil svůj vůbec nejúspornější vůz na bázi modelu C3, dal mu ale také vůbec nejšílenější myslitelný název.
Poslední generace C3 se trhem toulá již nějaký ten pátek, a tak má Citroën nejvyšší čas na šperkování její nabídky nějakými těmi zvláštními verzemi. Ta čerstvě představená je opravdu jedinečná, a to hned z několika důvodů.
Předně nese zcela hypertrofovaný název C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Nevíme, jak někoho napadlo vůz pojmenovat zrovna takto, pokud ale jde o sázku na první dojem, pak vyšla dokonale. I takové Lamborghini Gallardo LP570-4 Supertrofeo Stradale vypadá se svým jménem vedle zmíněné C3 jako hotové nedochůdče, problém ovšem nastane, pokud začnete zjišťovat, co se za daným označením skrývá. Zatímco v případě Lamborghini je to vskutku nejlepší z nejlepších silničních verzí, u Citroënu jde o něco na úrovni Fabie Greenline. A to už tak skvěle nezní.
Všechna ta písmenka totiž neznačí nic více než C3 vybavenou motorem 1,4 HDI s výkonem 70 koní, systémem start and stop a schopností rekuperovat nepatrnou část kinetické energie skrze alternátor. Označení Airdream jen shrnuje výše zmíněné podobně jako slůvko Greenline a zkratka EGS značí robotizovanou manuální převodovkou. VTR+ vyvolává zdání někdejších poloostrých verzí, v tomto případě ale jde jen o úroveň výbavy pro britský trh, kterou má smysl v názvu zmiňovat kvůli zvýšení apetitu potenciálních kupujících.
Proč se novinka s větším humbukem (poprvé prý byla vystavena na autosalonu ve Frankfurtu, ale nikdo si ji tam nevšiml...) poprvé představuje v Británii? Především tam totiž ocení schopnost vozu jezdit v kombinaci jen za 3,4 litru nafty na 100 km jízdy. Ne snad, že bychom nízkou spotřebu neocenili i my (však má jít o nejúspornější Citroën v historii), ale její ekvivalent v podobě emisí 87 g CO2 na kilometr přináší v tamních podmínkách řadu výhod jako je nižší míra zdanění nebo oproštění od londýnských poplatků za vjezd do centra. Vůz ovšem, snad s alespoň o trochu jednodušším názvem, bude k mání i na jiných místech Evropy. Zda se dostane i k nám je zatím nejisté, předpokládáme, že spíše nikoli. Pokud by se tak ovšem stalo, jistě by musel stát méně než britských 15 290 liber, tedy nějakých 450 tisíc korun. Za tuto cenu by zde mnoho parády nenadělal...
Citroën C3 e-HDi 70 Airdream EGS VTR+. Ano, to jsme celou dobu mluvili o jednom autě...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus