Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu

Evropský trh dále upadá, ten čínský naopak roste. Daří se na něm i německým prémiovým značkám, dokonce lépe než doma nebo v USA.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu

21.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropský trh dále upadá, ten čínský naopak roste. Daří se na něm i německým prémiovým značkám, dokonce lépe než doma nebo v USA.

O významu čínského trhu se v posledních letech zmiňuje snad každé automobilové médium. Tomu se ale nemůžeme divit, s ohledem na počet obyvatel a jejich možnosti se pro řadu výrobců jedná o nejvýznamnější část světa. Je proto více než logické, že většina z nich na asijském území spolu s novými showroomy buduje také továrny. Díky tomu by se letos v Číně mělo vůbec poprvé v historii vyrobit více nových automobilů než v Evropě. A aby toho nebylo málo, podle nejnovějšího výzkumu univerzity z Duisburg-Essenu byl čínský trh v loňském roce opravdu příznivý pro prémiové německé značky Audi, BMW, Mercedes-Benz a Porsche.

Tato německá čtyřka loni v Číně prodala 959 000 nových vozů, což je dosavadním rekordem. Tento počet navíc vcelku jasně překonává prodeje na německém (882 000 kusů) i americkém trhu (837 000 vozů). Ještě v roce 2005 přitom německé prémiové značky do Číny dodaly jen 104 000 nových automobilů. Tamní trh tak roste v průměru o 37 % za rok, což je ve velkém kontrastu vůči Evropě, kde loni prodeje loni poklesly o 8,2 procenta.

Analytici navíc počítají s tím, že i přes mírné zpomalení bude čínský trh vykazovat růst i nadále. To se podle profesora Ferdinanda Dudenhöffera z jmenované univerzity projeví tím, že letos německý kvartet v Číně prodá více než milion vozů. Ty samé značky navíc dosahují značné popularity také ve Spojených státech, díky čemuž se chřadnoucí Evropy obávat nemusejí. Na rozdíl od Fordu, Peugeotu nebo Fiatu.


Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 1 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 09Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 2 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 11Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 3 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 12Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 4 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 01Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 5 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 02Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 6 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 03Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 7 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 14Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 8 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 15Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 9 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 16Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 10 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 17Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 11 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 18Čínské prodeje Audi, BMW, Mercedesu a Porsche loni poprvé překonaly ty na domácím trhu - 12 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 19
Porsche loni zabodovalo v Číně i v České republice

Zdroj: Autoweek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.