Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chiron zůstane pomalejší než Veyron, Bugatti s tím nehodlá nic dělat
15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobá prvotina Bugatti má zápis v Guinnessovy knize rekordů s 431 km/h maximální rychlosti. Tak vysoko se Chiron nepodívá, ani za příplatek.
O novém Bugatti Chiron bylo sepsáno již bezpočet článků. I přesto tu ovšem nadále máme jednu neznámou oblast, a tou je nejvyšší rychlost. Všeobecně se očekávalo, že novinka bez problémů zašlape předchozí Veyron do země, neboť pod kapotou má 1 500 k namísto předchozích dvanácti stovek, jimiž disponovala verze Super Sport. Mimo to tu máme také lepší aerodynamiku a nižší hmotnost, zkrátka samá pozitiva.
Leccos v tomto ohledu sliboval i tachometr, který je cejchován až do hodnoty 500 km/h. Udávaná maximálka je sice „pouze“ 420 km/h, ta je ale elektronicky omezená, nikoli reálná. A dle nedávných informací přímo od jednoho z lidí z Bugatti by vůz měl umět pokořit tempo o čtyřicet kilometrů v hodině nižší, tedy „něco kolem 460 km/h”. Tentýž člověk mluvil i o možnosti „odemknout“ vyšší rychlost dalším klíčkem ze strany zákazníka, stejně jako u Veyronu. Jenže nic z toho prý není pravda.
Nové informace, které dorazily přímo ústředí značky z Molsheimu, hovoří o opaku. „Chiron dosahuje maximální rychlosti 420 km/h omezené pro jízdu po silnicích. Bugatti tento limit pro své zákazníky neodstraní, ani nemá v plánu tak učinit,” stojí nekompromisně v prohlášení značky. A to je zklamání, protože zmiňovaný Super Sport uměl více (431 km/h) a to po jistých nejasnostech i v případě zákaznických kusů.
Bugatti už tedy dříve oznámilo, že někdy v roce 2018 rychlostní rekord Veyronu překoná s neomezeným Chironem, to se ale zjevně stane jen pro tento účel. Ve výsledku tedy Chiron bude rychlejší, z pohledu zákazníků ale jen teoreticky - ti se za hranici 420 km/h moci podívat nebudou, tedy pokud Bugatti nakonec nepodlehne jejich tlaku a z odstranění omezovače neudělá další příplatek...
Bugatti Chiron zvládne maximálně 420 km/h, poté jej zabrzdí elektronický omezovač
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva