Chevy Corvette C7 Z06 vs. SRT Viper TA na brzdě: novinka je silnější (videa)

Corvette Z06 je sice silnější než Viper, nedávné video ale ukázalo, že hmotnost je důležitější. A máme tu i čtvrtmíli Corvette Z06 zajetou na silnici.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chevy Corvette C7 Z06 vs. SRT Viper TA na brzdě: novinka je silnější (videa)

2.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Chevy Corvette C7 Z06 vs. SRT Viper TA na brzdě: novinka je silnější (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Corvette Z06 je sice silnější než Viper, nedávné video ale ukázalo, že hmotnost je důležitější. A máme tu i čtvrtmíli Corvette Z06 zajetou na silnici.

Není to tak dávno, co jsme tu měli video, jak SRT Viper TA drtivě porazil Chevrolet Corvette C7 Z06 v různých zkouškách zrychlení. Pro fanoušky Zmije to byla jistě velmi příjemná podívaná, příznivcům nové ostré Corvette však mohl trochu spadnout hřebínek. Corvette totiž je silnější a má menší aerodynamický odpor, také je ale o 61 kg těžší.

Nyní tu máme dvě nová videa, z nichž zejména to první se váže k výše zmíněnému souboji. Ta konkrétní auta byla změřena na motorové brzdě a výsledky jsou si mnohem blíže, než by se podle starších zpráv dalo očekávat. Viperu brzda naměřila 547 koní a 697 Nm na zadních kolech, což s připočtením patnáctiprocentní ztráty v pohonném ústrojí znamená 643,5 koní a 820 Nm produkovaných motorem.

V případě Corvette Z06, která má najeto něco přes polovinu toho co Viper, jsou výsledky 570 koní a 765 Nm na zadních kolech. To by mělo znamenat 671 koní a 900 Nm jdoucích z motoru. I tyto hodnoty jsou výše než udává Chevrolet jako oficiální čísla, nedosahují však čísel naměřených u jiného kusu. Podstatný je také průběh výkonu; Corvette je díky kompresoru v nižších otáčkách oproti atmosférickému Viperu silnější. Vidíme tedy, že za prohrou Z06 v onom zhruba tři týdny starém videu stojí zejména hmotnost.

Také tu máme další video čtvrtmílového sprintu s novou Corvette, tentokrát však nepochází ze závodní dráhy s profesionální časomírou, nýbrž z prázdné silnice uprostřed polí a jako časomíra zde funguje Performance Data Recorder na palubě. Vidíme tak přesně i rychlost a otáčky motoru - a také, že se řidiči start vůbec nepovedl. Přesto se však dostal na 96 km/h za 3,6 vteřiny, na 160 km/h za 7,6 s a 400 metrů jeho stroj zvládnul za 11,5 vteřiny, tedy lépe než na dragstripu.


Chevy Corvette C7 Z06 vs. SRT Viper TA na brzdě: novinka je silnější (videa) - 1 - corvette z06 vs viper ta dyno 01Chevy Corvette C7 Z06 vs. SRT Viper TA na brzdě: novinka je silnější (videa) - 2 - corvette z06 vs viper ta dyno 02
Po prohře na silnici se Corvette Z06 vytáhla na motorové brzdě

Chevy Corvette C7 Z06 vs. SRT Viper TA na brzdě: novinka je silnější (videa) - 3 - 2015 corvette z06 pdr ctvrtmile
Čtvrtmílový sprint na obyčejné silnici Corvette Z06 zvládne velmi rychle i s mizerným startem

Zdroje: Auto Evolution, Motor Authority

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše