Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet míří do Frankfurtu s koncepty Miray a Colorado Rally
17.8.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Ve Frankfurtu zažijí evropskou premiéru hned dvě starší studie Chevroletu. Roadster Miray jsme viděli již v Soulu, zde se objeví po boku konceptu pickupu Colorado Rally známého z Buenos Aires.
Studie Chevrolet Miray a Colorado Rally Concept budou mít na autosalonu ve Frankfurtu pouze evropskou výstavní premiéru, o horké novinky tak ve skutečnosti nepůjde. Přesto si pojďme oba vozy v krátkosti připomenout.
Colorado Rally Concept zažil světovou premiéru na letošním autosalonu v Buenos Aires a my jsme vám jej již podrobněji představili. Tento pickup s dvojitou kabinou spočívá na podvozku s pohonem obou náprav. O vysokou průjezdnost v těžkém terénu se starají kromě speciálních terénních pneumatik na 18" hliníkových discích také závěsy kol, umožňující měnit světlou výšku v rozmezí 50 mm a speciální tlumiče pérování Fox Racing Shox se zdvihem 140 mm.
Studii při pohledu zepředu charakterizují velké přední reflektory s osvětlovacími prvky z LED, charakteristická dvoudílná maska chladiče Chevrolet a rozšířené blatníky ze sklolaminátu. Schopnost jízdy v těžkém terénu signalizují kromě zvětšené světlé výšky podvozku i dva přídavné reflektory zapuštěné do přední hrany střechy kabiny, dva přídavné projekční reflektory v tělesech vnějších zpětných zrcátek, akrylátové boční okna kabiny s větracími štěrbinami a tažné háky vpředu i vzadu. Karoserie studie je nalakována třívrstvým bílým perleťovým lakem s lesklými zlatými vločkami, střecha kabiny, nárazníky, stylizované ochranné oblouky a vnitřní prostor korby nesoucí rezervní kolo a schránku s nářadím jsou vyrobeny z tmavošedého plastu. V zadním čele korby jsou dva rozměrné otvory pro zlepšení aerodynamiky a výhledu řidiče směrem vzad. K dalším charakteristickým detailům patří odkrytý uzávěr palivové nádrže na boku a výrazné „včelky" loga Chevrolet na přední masce a zadním čele.
V interiéru dominuje tmavě šedá barva, se kterou kontrastuje ochranný oblouk lakovaný stříbrnou barvou a detaily s metalickou povrchovou úpravou. Posádka sedí na sedadlech potažených neoprenem s oranžovým kontrastním prošíváním, horní část přístrojového panelu je potažena strukturovanou kůží.
Multifunkční volant poáhá řidiči ovládat vozidlo i v nejtěžším terénu. V horní části věnce má volant zabudovaný indikátor z pásu barevných LED, který slouží jako otáčkoměr. Před spolujezdcem je na přístrojovém panelu namontovaný navigační systém GPS. Pětibodové bezpečnostní pásy jsou upevněny přímo na ochranném oblouku. Součástí vybavení studie je integrovaný hasicí systém pro prostor kabiny a motoru, výkonný větrací systém („air boost"), který rychle vyvětrá kabinu po vjezdu vozidla do oblaku prachu v terénu, a každý z pasažérů má k dispozici nádržku s výživným roztokem dostupný tenkou hadičkou.
Koncept pohání turbodiesel s objemem 2,8 litru. Na zvýšení průjezdnosti v nejtěžším terénu slouží dva robustní elektrické navijáky, každý s výkonem 4 kW, integrované v předním a zadním nárazníku.
Chevrolet Colorado Rally Concept představený letos poprvé v Buenos Aires
Studie Chevroletu Miray měla svou březnovou výstavní premiéru na autosalonu v Soulu, dosud jsme se o ní ale podrobněji nezmínili, a tak to pojďme napravit.
Slovo „Miray" znamená v korejštině budoucnost, což dává tušit, co nám jejím prostřednictvím Chevy chce sdělit. Dvoumístná studie chce navázat na malý otevřený model Monza SS z roku 1963 a současně i lehký Corvair Super Spyder z roku 1962. Aerodynamický tvar studie Miray má podle výrobce připomínat moderní proudové stíhačky. Dvoudílnou masku chladiče lemují reflektory vytvořeny ze světelných LED, doplněné novými denními světly. Tvar předních a zadních blatníků připomíná modely Chevrolet Corvette z minulosti, spoilery z uhlíkového laminátu na rozích karoserie usměrňují proudění vzduchu a vytvářejí potřebný přítlak.
Klínovité boční díly karoserie jsou vyrobeny z plastu zpevněného uhlíkovými vlákny. Skloněná charakterová hrana, zvýrazněná nepřímým osvětlením, vytváří splývající linii světla, když je vozidlo v pohybu. Vzhůru výklopné dveře připomínají závodní speciály pro Le Mans. Podlouhlé zadní skupinové svítilny, umístěné pod odtrhovou hranou na zadních blatnících, disky kol průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu z hliníkové slitiny a uhlíkového kompozitu se pak starají o zbytek vizuálního dojmu z vozu.
V interiéru se patřičný dojem stará broušený hliník, přírodní kůže, bílá látka a lesklé metalické povrchy. Prostor pro řidiče a spolujezdce lemuje obruba z uhlíkového laminátu, vytvářející lehkou, ale současně pevnou bezpečnostní strukturu. Dvoudílný kokpit je inspirován modelem Chevrolet Corvette orientovaným primárně na řidiče.
Čalounění sedadel a opěrky hlavy jsou namontovány na lehké konstrukci sedadel z uhlíkového laminátu, které se posouvají po jediné centrální kolejničce. Opěrky hlavy pak obsahují štěrbiny pro přívod teplého vzduchu do oblasti krku pro zvýšení komfortu při jízdě v chladnějším počasí. Zajímavým detailem je také centrálně umístěné startovací tlačítko. Po jeho stisknutí se ze sloupku řízení vyklopí displej sdruženého přístroje podobně, jako když se odklopí průhledný kryt kabiny stíhacího letadla.
Klasická vnější zpětná zrcátka nahrazují televizní kamery, které se elektricky vysouvají z bočních skel. Při jízdě ve městě další kamera nasměrována dopředu zachycuje obraz před vozidlem, který se na monitoru zobrazuje doplněn informacemi z navigačního systému GPS.
Hybridní pohon Miray má většinu komponentů uložených pod a za kabinou posádky kvůli optimálnímu rozložení hmotnosti. Sestává ze dvou elektromotorů, každého s výkonem 15 kW (20 k), namontovaného v přední části vozu, které napájí lithium-ionová akumulátorová baterie se skromnout kapacitou 1,6 kWh. Ta se nabíjí rekuperací kinetické energie při regenerativním brzdění. Systém umožňuje přepínání pohonu na přední nebo zadní kola.
Za kabinou posádky před zadní nápravou je uložen turbem přeplňovaný benzínový čtyřválec s objemem 1,5 litru. Ten je pochopitelné schopen pracovat současně s oběma elektromotory a ačkoli neznáme jeho výkonové parametry, je zjevné, že se bude starat o většinu dynamiky jako v případě podobně laděného BMW i8.
Jako převodové ústrojí slouží elektronicky ovládaná převodovka se dvěma spojkami. Převodovka disponuje několika volitelnými režimy řazení pro různé provozní podmínky. Další detaily o technice a dynamice vozu očekávejme ve Frankfurtu.
Koncept Chevroletu Miray představený poprvé na autosalonu v Soulu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch