Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette Stingray je hit, prodává se zásadně lépe než Viper, 911 i 370Z
17.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejen SRT Viper, ale ani Porsche 911 se v amerických prodejích na novou Corvette nechytá - prodala se jich méně než třetina. Důvodem není jen cena.
Podle posledních údajů o prodejích sportovních automobilů ve Spojených státech je v současnosti fajn být fanouškem Chevy Corvette - anebo dealerem Chevroletu. Tato americká ikona se prodává jako příslovečné housky na krámě, za první půlrok letošního roku si ji vybralo 17 744 lidí. Vychází to z údajů Severoamerické asociace automobilových dealerů (NADA) a je to násobně více oproti všem myslitelným rivalům. Například Porsche prodalo 5 169 devětsetjedenáctek a Dodge je s Viperem úplně na chvostu - za první půlrok se jich v USA prodalo jen 354.
Při pohledu na ceny je to pochopitelné, vždyť americké ceny Corvette Stingray začínají na 53 tisících dolarech (1,05 milionu korun), zatímco Porsche chce za 911 S, která se může s 'Vette měřit výkonem, 98 900 dolarů (1,96 milionu korun) a Viper startuje ještě výše, na 102 485 dolarech (lehce přes 2 miliony korun). Zajímavé však je, jak moc Corvette Stingray své rivaly poráží - prodalo se jich více než třikrát tolik, co vozů Porsche 911, a to Němci nabízejí i například Turbo S, která má nad Corvette navrch o 100 koní. Pravda, přijde na bezmála 183 tisíc dolarů (téměř 3,7 milionu korun).
Ve vztahu k Viperu jsou však oba tyto stroje, jak Corvette, tak 911, lehce odlišné. Možná to bude znít trochu jako výmluva Dodge, proč se mu nedaří Vipery prodávat, ale tento vůz je skutečně trochu jinde a cílí na jiné zákazníky. Je tvrdší a ostřejší a mimo jiné do něj Dodge také nenabízí automatickou převodovku, kdežto Corvette i 911 jsou mnohem použitelnější v každodenním provozu a automat si do nich objednat můžete.
Cena tedy určitě není jediným faktorem, proč se Corvette daří tak dobře. Nasvědčuje tomu i fakt, že její prodeje více než čtyřikrát překonaly zájem o sice starší, ale levnější Nissan 370Z. Ten si vybralo za první půlrok letoška jen 4 100 lidí a třebaže není přímým rivalem Corvette, dostupné sportovní kupé to je.





























Chevy Corvette Stingray je v severoamerických prodejích sportovních aut daleko i před stroji jako např. Porsche 911
Zdroj: GM Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva