Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette Stingray C7 2013: výkon 461 koní potvrzen, může ale být ještě o 5 koní vyšší
29.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Udělali jsme dobře, když jsme uvěřili předchozímu neoficiálnímu odhalení špičkového výkonu nové Vette. Oficiální oznámení ale přidává pár detailů navrch.
O přesném výkonu nové generace Chevroletu Corvette jsme vás informovali už o víkendu. Můžete se divit, že na něj přišla řeč až v těchto dnech, zvláště když samotný motor vozu byl odhalen ještě dříve než samotné auto, ale je to zkrátka tak. Lednové představení Corvette Stingray C7 bylo sice relativně výmluvné, technické specifikace ale spíše naznačovalo než aby je přesně definovalo. Ostatně, i konečnou hmotnost C7 jsme se dozvěděli teprve nedávno.
Má tedy dnešní článek vůbec nějaký smysl krom orazítkování předchozího údaje? Má. Automobilka sice v kontextu už uvedeného neřekla mnoho nového, když potvrdila nejvyšší výkon motoru 6,2 V8 LT1 ve výši 461 koní v 6 000 ot./min a maximální točivý moment 624 Nm v 4 000 ot./min, přidala ale i několik dalších detailů. Litrový výkon 74 koní jsme si tedy mohli spočítat sami, že je motor ohromně silný od nejnižších otáček jsme ale mohli jen tušit. Automobilka udává, že už v 1 000 ot./min disponuje výkonem pramenícím z 428 Nm točivého momentu a je tedy zjevné, že šíře použitelných otáček atmosféricky plněného osmiválce bude neobyčejně široká.
Krom toho můžeme dodat, že LT1 je s to posílit až na 466 koní a 630 Nm v totožných otáčkách, to pokud sáhnete po příplatkovém výfukovém systému. Automobilka zatím neudává přesné údaje o dynamice (trvá ale na zrychlení 0 až 96 km/h pod 4 sekundy) ani spotřebě paliva, v druhém případě ale avizuje, že motor je o plnou čtvrtinu úspornější než předchozí generace. Sluší se též doplnit, že jde o nejsilnější základní Corvette všech dob s motorem, jehož parametry nemají daleko k těm platným pro předchozí Z06 se sedmilitrovým osmiválcem. Základní cena v USA přitom činí pouze necelých 52 tisíc dolarů...
Srdce nové Corvette už zná skoro všechny své klíčové parametry, v případě C7 budou kvůli dvojímu výkonu zřejmě vždy dvojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva