Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 Z06 má nadváhu, mezigeneračně přibral metrák a půl
20.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Corvette C7 Z06, která je na rozdíl od té standardní výkonově srovnatelná s Viperem, mu podlehne v poměru výkonu ku hmotnosti. S 1 598 kg je totiž Z06 o 77 kg těžší.
S novými generacemi automobilů většina výrobců v současné době jde po silnějších, ale papírově úspornějších vozidel a také po aspoň nějaké dietě. Oproti tomu Chevrolet se u Corvette Z06 zaměřil spíš na hrubou sílu. 6,2litrový osmiválec LT4 na zadní kola pošle 650 koní a 878 Nm, což model Z06 staví výkonově pod V8 Hellcat od Chrysleru, ale těsně nad Dodge Viper - dokud ten nedostane kompresor.
Motor LT4 s sebou ale bude muset vláčet o něco více hmoty. Corvette C7 Z06 s karoserií kupé, resp. targa, totiž oproti své předchůdkyni, Z06 generace C6, přibrala 158 kilogramů; váží tedy 1 598 kg. V případě verze s plátěnou skládací střechou činí nárůst 113 kg a výsledná hmotnost 1 625 kilogramů. Informace o tom, že kabrio nepřibere, se tedy ukazuje jako nepravdivá. Při 650 koních výkonu to znamená 406,5 koně na tunu u kupé a rovné čtyři stovky u kabrioletu.
Zde se nabízí srovnání s ostatními podobnými auty. Začněme Viperem - ten ve standardní variantě SRT váží 1 521 kilogramů a nabídne 645 koní, poměr je tedy 424 koní na tunu, čímž 'Vette hravě poráží. Z evropských konkurentů zmiňme McLaren 650S, který nabídne 454 koní na tunu, a Ferrari 458 Italia, kterému musí stačit 383 koní na tunu. Nejnovější stroj ze Sant'Agaty Bolognese, Lamborghini Huracán, nabídne 429 koní na tunu.
Asi se nedá moc počítat s tím, že byste vyrazili si koupit Ferrari a domů přijeli v Corvette či naopak, i tak jsou ale srovnání zajímavá, stejně jako informace, že všechna ostatní auta se snaží zhubnout a Corvette je to tak nějak jedno. A nejspíš to bude jedno i většině zákazníků.




































Nová Corvette C7 Z06 oproti předchůdci přibrala, a to nijak málo
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
Nejnovější články
Manuální převodovky jsou druhem na vymření už i u Škody, dokonce u Octavie. Lenost dohnala hlavně Němce
před hodinouElektromobily mají na lidské zdraví i přímo horší dopad než dieselová auta, zjistila univerzitní studie
před 3 hodinamiJe neuvěřitelné, jak jedině jde u moderního Ferrari přepnout na neutrál, pokud auto „umře” a musí ho odtáhnout
před 4 hodinamiKrasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
před 6 hodinamiNe že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.17. 10:37 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch