Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 Z06 má nadváhu, mezigeneračně přibral metrák a půl
20.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Corvette C7 Z06, která je na rozdíl od té standardní výkonově srovnatelná s Viperem, mu podlehne v poměru výkonu ku hmotnosti. S 1 598 kg je totiž Z06 o 77 kg těžší.
S novými generacemi automobilů většina výrobců v současné době jde po silnějších, ale papírově úspornějších vozidel a také po aspoň nějaké dietě. Oproti tomu Chevrolet se u Corvette Z06 zaměřil spíš na hrubou sílu. 6,2litrový osmiválec LT4 na zadní kola pošle 650 koní a 878 Nm, což model Z06 staví výkonově pod V8 Hellcat od Chrysleru, ale těsně nad Dodge Viper - dokud ten nedostane kompresor.
Motor LT4 s sebou ale bude muset vláčet o něco více hmoty. Corvette C7 Z06 s karoserií kupé, resp. targa, totiž oproti své předchůdkyni, Z06 generace C6, přibrala 158 kilogramů; váží tedy 1 598 kg. V případě verze s plátěnou skládací střechou činí nárůst 113 kg a výsledná hmotnost 1 625 kilogramů. Informace o tom, že kabrio nepřibere, se tedy ukazuje jako nepravdivá. Při 650 koních výkonu to znamená 406,5 koně na tunu u kupé a rovné čtyři stovky u kabrioletu.
Zde se nabízí srovnání s ostatními podobnými auty. Začněme Viperem - ten ve standardní variantě SRT váží 1 521 kilogramů a nabídne 645 koní, poměr je tedy 424 koní na tunu, čímž 'Vette hravě poráží. Z evropských konkurentů zmiňme McLaren 650S, který nabídne 454 koní na tunu, a Ferrari 458 Italia, kterému musí stačit 383 koní na tunu. Nejnovější stroj ze Sant'Agaty Bolognese, Lamborghini Huracán, nabídne 429 koní na tunu.
Asi se nedá moc počítat s tím, že byste vyrazili si koupit Ferrari a domů přijeli v Corvette či naopak, i tak jsou ale srovnání zajímavá, stejně jako informace, že všechna ostatní auta se snaží zhubnout a Corvette je to tak nějak jedno. A nejspíš to bude jedno i většině zákazníků.
Nová Corvette C7 Z06 oproti předchůdci přibrala, a to nijak málo
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva