Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 přijde s klasickou koncepcí a manuální sedmistupňovou převodovkou
26.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Až rok 2014 se má stát tím, ve kterém začne bojovat o přízeň zákazníků nová generace Chevroletu Corvette. Přesto už nyní známe část očekávaných specifikací.
Současný Chevrolet Corvette C6 má na trhu již odkrouceno své, do důchodu se ale ještě nechystá. Ostatně ani nemá důvod, modely Z06 2012 a ZR1 2012 po posledních úpravách citelně zlepšily své časy na Severní smyčce Nürburgringu a v poměru výkon/cena představují nadále zcela jedinečné nabídky. I tak ale General Motors musí myslet na to, co bude úspěšnou C6 následovat. Že to bude provedení C7 až tak nepřekvapí, ale kdy přijde a co nabídne?
Americké média o tom spekulují již dlouho a někdy i dosti divoce. V posledních letech přišla řeč na motor umístěný před zadní nápravou, pohon všech kol, přeplňovaný agregát, hybridní verzi nebo návrat provedení Stingray. A to všechno nejlépe už někdy v roce 2012. Jenže podle všeho z toho bude pravdou máloco.
Rozpovídali se o tom Ed Welburn, designový šéf GM, a Mark Reuss, šéf severoamerické části koncernu. Ti sice na jednu stranu přiznávají, že nový vůz bude muset být zásadně odlišný, aby oslovil více než necelých 13 000 zákazníků, kteří si jej pořídili loni, na druhou stranu si ale rozhodně nepřejí, aby se zcela odchýlil od svých tradic. Welburn ke své části práce na C7 řekl: „Každý by chtěl navrhnout design nové Corvette, ale je to těžký úkol. Chcete, aby vzhled byl nový, ale zároveň jasně říkal, že před sebou máte Corvette. A nechcete být tím chlápkem, který to zkazil...” Tento muž již dříve zmínil dělené zadní okno a další detaily připomínající klasickou Corvette Stingray z roku 1963, a tak se dá předpokládat, že novinka nabídne právě mix této klasiky a současných designových trendů. Ostatně již koncept Corvette Stingray z roku 2009 kráčel touto cestou.
Reuss potvrdil, že po stránce techniky zůstane vůz věrný klasické konfiguraci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Dále naznačil, že zbylé části pohonu by též měly být spíše evolucí než revolucí - počítá se s atmosféricky plněným osmiválcem, třebaže menšího objemu, kterému k vyšší efektivitě pomůže proměnné časování ventilů a přímé vstřikování paliva do válců.
Nejnovější spekulace pak hovoří o tom, že vůz po vzoru nového Porsche 911 vsadí na sedmistupňovou manuální převodovku, aby se dále zlepšily výsledky vozu při měření normované spotřeby, jenž bude brzy i v USA tvrdě regulována. Mělo by tedy stejně jako u Porsche jít o rozložení převodů (řekněme) 6+1, tedy šest efektivních s jedním „rychloběhem”. Pro americké zákazníky to ovšem nebude nic nového, neboť dnešní Corvette má sice šestistupňový „manuál”, i ten ale disponuje velmi dlouhým posledním převodem následujícím pět standardně rozložených.
Jisté v tuto chvíli je, že s ohledem na plánovanou stavbu vozu ve zcela novém závodě GM v Bowling Green v Kentucky se nové 'Vette nedočkáme dříve než za dva roky, neboť ještě modelový rok 2013 bude vyhrazen současnému provedení. A do poloviny skutečného, tedy kalendářního roku 2013 může GM s jeho nástupcem vozem ještě leccos vymyslet. Počítejte ale s tím, že vás o dalších avizovaných specifikacích budeme průběžně informovat.















Chevrolet Corvette Stingray Concept v podobě, v jaké se objevil na autosalonu v Detroitu v roce 2009 a jeho lehce modifikované provedení pro film Transformers, kde ztvárnil roli Autobota Sideswipe
Zdroje. GM, Automotive News, Inside Lane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 50 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB