Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Corvette C7 dostal osmistupňový automat verze Z06, snižuje spotřebu i hmotnost
7.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka sice má jen jednu spojku, řadí však rychleji než PDK od Porsche. Zájemci o ni si ale budou muset připravit více peněz.
Americkou sportovní legendu jste si doposud mohli pořídit buď se sedmistupňovým manuálem či automatickou převodovkou. Ta však rozhodně nepatřila mezi nejmodernější, nejúspornější, nejlehčí nebo nejrychleji řadící. Pro Chevrolet tak musela být potupa sledovat i Volkswagen Amarok, neboť německý pick-up se již může chlubit hned osmi rychlostními stupni, zatímco mnohem výkonnější a rychlejší Corvette C7 Stingray jich má pouze šest. Či bychom spíše měli napsat, že jich měla pouze šest.
Modelový rok 2015 je totiž již možné objednat s osmistupňovým automatem 8L90, který pod kapotu dostala verze Z06. Podle General Motors má přitom tato převodovka snížit dálniční spotřebu o 8 % oproti staršímu automatu, jež stejnou disciplínu zvládal za 8,4 l/100 km. Žádná konkrétní data ale bohužel nepadla, na upřesnění technických parametrů si tedy musíme chvíli počkat. Aktuálně je totiž jisté pouze tolik, že díky hliníku a hořčíku hmotnost převodovky poklesla o čtyři kila.
Co je ovšem podstatnější, to jsou časy potřebné k přeřazení. Přestože se jedná o převodovku s tradičním hydraulickým ovládáním, podle GM se změna rychlostních stupňů odehraje rychleji než u PDK od Porsche. A to klidně až o nějakých osm setin sekundy (při řazení pod plným plynem směrem nahoru), čímž dostává na frak mýtus, že americké vozy ve srovnání s těmi evropskými nabízejí jen podřadnou techniku.
Souběžně s těmito fakty asi nebude překvapením, když zmíníme, že modely s novým automatem vůči dosavadnímu provedení lehce podraží. A to přesto, že oproti zmiňované Corvette Z06 musela být převodovka určená pro standardní provedení poupravena kvůli nižšímu točivému momentu. Spolupracuje také s novou spojkou, tím ale odlišnosti končí. Na samotné ceny si pak stejně jako v případě technických dat musíme počkat.
Nový automat je lehčí, úspornější i rychlejší. Bude však také dražší
Sedmá generace Corvette C7 byla dosud k mání se sedmistupňovým manuálem či šestistupňovým automatem. Pro modelový rok 2015 však samočinná převodovka nabídne o dva stupně navíc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus