Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet 6,2 V8 LT1: srdce pro novou Corvette poprvé na videu
23.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pod kapotou Corvette C7 se objeví nová 6,2 V8. Vývoj motoru LT1 trval šest let a investice do příprav jeho výroby přesáhly částku 7,6 miliardy korun.
Současná základní Corvette šesté generace je poháněná vidlicovým osmiválcem LS3 small-block, který vznikl převrtáním původního 6,0 V8 LS2 z modelu před faceliftem na 6,2 litru. Produkuje 436 koní při 5 900 ot./min a nejvyšší točivý moment 575 newtonmetrů při 4 600 ot./min, jeho dny pod kapotou Corvette jsou však už sečteny. Nová C7, která bude mít premiéru 13. ledna 2013 na detroitském autosalonu, dostane pohonnou jednotku s interním označením LT1.
Jde o pátou generaci small-blocku V8, kterou jsme si už díky uvolnění oficiálních informací koncernem GM představili. Objem motoru se nezměnil, LT1 má 6,2 litru, jeho výkon ale narostl na 450 hp, tedy 456 koní a maximální točivý moment poskočil na 610 newtonmetrů, přičemž v rozmezí od 2 000 do 4 000 otáček se motor udrží nad hranicí 542 newtonmetrů.
General Motors parametry do kontextu s hmotností a převodovkou C7 nedal, přesto se odhaduje, že nový základní model by měl být schopen nabídnout dynamiku srovnatelnou se sedmilitrovou LS7 z Z06 s výkonem 513 koní. Odhaduje se, že příští Corvette akceleruje z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za cirka čtyři vteřiny, nejvyšší rychlost vozu by mohla být kolem 290 až 300 km/h.
Vývoj motoru LT1 trval šest let a GM se kvůli výrobě rozhodlo investovat do masivní modernizace „supermoderní továrny“ ve městě Tonawanda ve státě New York, ležícím severně od Buffala. Nově zveřejněný videosnímek zachycuje nejen samotný motor a momenty z jeho výroby, ale i samotnou fabriku rozkládající se na ploše téměř 77 hektarů. První budovy vyrábějící motory zde byly postaveny již v roce 1938, poslední hala č. 5 byla otevřena v roce 2001 a do roku 2011 se zde celkem vyrobilo 70,7 milionu motorů. Čistě do produkce nového LT1 investoval největší americký koncern až 400 milionů dolarů, v přepočtu 7,6 miliardy korun.















Nejslabší motor v Corvette C7 nabídne 456 koní
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.