Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Caterham chce do mainstreamu. Pokud to trh bude chtít, vyrobí klidně i SUV
6.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po podepsání smlouvy o vytvoření nového podniku mezi Renaultem a Caterhamem se objevují další detaily možné spolupráce. Britové chtějí více modelů.
Včera jsme vás informovali o založení nové společnosti SAAC, která bude stejným dílem patřit britské značce Caterham a francouzsko-japonskému koncernu Renault-Nissan. Podnik se společně s oddělením Renaultsport z Dieppe postará o vývoj a následnou produkci sportovních modelů Alpine a jejich britského ekvivalentu, který s nimi bude sdílet platformu a některé další konstrukční celky. Caterham se však zřejmě nechce nechat svázat pouze jedním projektem, v plánech má mnohem širší, pro někoho možná poněkud šokující záběr.
„Našim konečným cílem je napodobit Porsche. Z pozice výrobce sportovních automobilů se posunout do hlavního proudu a dělat SUV, městská auta, cokoli bude trh chtít,“ řekl v rozhovoru s britským magazínem Autocar šéf značky Caterham Tony Fernandes. „Máme před sebou dlouhou cestu, ale vidíme před sebou den, kdy bychom rádi měli skutečně nápadný, populární vůz,“ dodal Fernandes.
Jak do těchto plánů zapadají současné modely navazující na původní Lotus Seven? Podle všeho se s nimi do budoucnosti počítá, je však velmi pravděpodobné, že pohonné jednotky Fordu nahradí motory Renault, což ostatně naznačil také technický ředitel za britskou stranu Mike Gascoyne. „Neúčastníte se společného podniku, aniž byste doufali, že nebudete spolupracovat,“ naznačil Gascoyne v souvislosti s možnou kooperací při vývoji budoucí produktů.
Rozhodně to ale neznamená, že by už zítra nebo pozítří musely čtyřválce série Sigma a Duratec vyklidit prostor pod kapotami. Výměna značek agregátů stoprocentní není a třeba šéf divize Caterham Cars Graham Macdonald potvrzuje, že se techniky modrého oválu rozhodně nevzdávají. „V tuto chvíli zůstáváme věrní motorům Ford. V našich produktových plánech mají svou životnost, protože nám vyhovují ve smyslu jejich charakteru i nákladů na jejich pořizování,“ upozorňuje Macdonald a zároveň dodává: „Uvědomujeme si, že jejich životnost je omezená a kdo ví, co bude pak. Pokud bude Renault chtít do toho jít, pak k tomu bude mít jasnou příležitost.“
Copak si o transformaci manufaktury vyrábějící lehké a obratné stroje na továrnu chrlící crossovery či městská auta myslí naši čtenáři?












S klasickými modely se do budoucnosti počítá, motory Ford však patrně vymění na pohonné jednotky Renaultu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 11 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Šéf Renaultu bez okolků řekl, co dál čeká auta v EU. Nová nařízeni je zdraží o dalších 40 procent, nezaměstnanost poroste
11.2.2025Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025Stále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
11.2.2025BMW nabízí pro vybrané modely kola za půl milionu. V tomto případě je to jen prázdná show, drahý nesmysl
11.2.2025Šéf VW ukázal, že nejenže neumí řídit firmu, neumí řídit ani auto. Kolega z vývoje ho zničil, i když měl pomalejší vůz
11.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.