Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Caterham chce do mainstreamu. Pokud to trh bude chtít, vyrobí klidně i SUV
6.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po podepsání smlouvy o vytvoření nového podniku mezi Renaultem a Caterhamem se objevují další detaily možné spolupráce. Britové chtějí více modelů.
Včera jsme vás informovali o založení nové společnosti SAAC, která bude stejným dílem patřit britské značce Caterham a francouzsko-japonskému koncernu Renault-Nissan. Podnik se společně s oddělením Renaultsport z Dieppe postará o vývoj a následnou produkci sportovních modelů Alpine a jejich britského ekvivalentu, který s nimi bude sdílet platformu a některé další konstrukční celky. Caterham se však zřejmě nechce nechat svázat pouze jedním projektem, v plánech má mnohem širší, pro někoho možná poněkud šokující záběr.
„Našim konečným cílem je napodobit Porsche. Z pozice výrobce sportovních automobilů se posunout do hlavního proudu a dělat SUV, městská auta, cokoli bude trh chtít,“ řekl v rozhovoru s britským magazínem Autocar šéf značky Caterham Tony Fernandes. „Máme před sebou dlouhou cestu, ale vidíme před sebou den, kdy bychom rádi měli skutečně nápadný, populární vůz,“ dodal Fernandes.
Jak do těchto plánů zapadají současné modely navazující na původní Lotus Seven? Podle všeho se s nimi do budoucnosti počítá, je však velmi pravděpodobné, že pohonné jednotky Fordu nahradí motory Renault, což ostatně naznačil také technický ředitel za britskou stranu Mike Gascoyne. „Neúčastníte se společného podniku, aniž byste doufali, že nebudete spolupracovat,“ naznačil Gascoyne v souvislosti s možnou kooperací při vývoji budoucí produktů.
Rozhodně to ale neznamená, že by už zítra nebo pozítří musely čtyřválce série Sigma a Duratec vyklidit prostor pod kapotami. Výměna značek agregátů stoprocentní není a třeba šéf divize Caterham Cars Graham Macdonald potvrzuje, že se techniky modrého oválu rozhodně nevzdávají. „V tuto chvíli zůstáváme věrní motorům Ford. V našich produktových plánech mají svou životnost, protože nám vyhovují ve smyslu jejich charakteru i nákladů na jejich pořizování,“ upozorňuje Macdonald a zároveň dodává: „Uvědomujeme si, že jejich životnost je omezená a kdo ví, co bude pak. Pokud bude Renault chtít do toho jít, pak k tomu bude mít jasnou příležitost.“
Copak si o transformaci manufaktury vyrábějící lehké a obratné stroje na továrnu chrlící crossovery či městská auta myslí naši čtenáři?
S klasickými modely se do budoucnosti počítá, motory Ford však patrně vymění na pohonné jednotky Renaultu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.