Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Část amerických dealerů Chevroletu už nechce prodávat Volt, není o něj zájem
1.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nevíme, jak je tomu v případě českých dealerů Opelu a jeho Ampery, americkým prodejcům Chevroletu ale stačil drobný vícenáklad k tomu, aby nad Voltem zlomili hůl.
Říkáte si, že nechtít nabízet nějaké auto je spíše umíněnou revoltou než racionálním ekonomickým postojem? Zdánlivě tomu tak může být, však něco nabízet znamená uvést to v ceníku a když někdo přijde se zájmem o danou věc, prostě mu ji prodáte. Jenže tak jednoduché to obvykle není a obzvláště ne v případě aut. Prodejce vozů totiž nemá na starosti jen samotný odbyt, ale i pozdější servis a aby mohl ten či onen model nabízet, musí disponovat vyškoleným personálem schopným jej opravovat a náčiním, kterým bude s to takové služby zajistit. A právě to se stalo kamenem úrazu v případě Chevrolet Voltu.
Amerického bratra místního Opelu Ampera totiž budou moci dealeři značky v roce 2013 nabízet jen tehdy, když si od Chevroletu koupí dodatečné servisní vybavení v ceně 5 100 dolarů, které bude nadále nezbytné pro zajištění servisních služeb (jedná se o vybavení umožňující rozebrání akumulátorů vozu na dílčí části). To není nic zvláštního, dealeři si toho musejí od automobilek kupovat mnohem více, než by vás vůbec napadlo, navíc ani cena okolo 100 tisíc Kč se nezdá být nikterak šílenou, aby to cokoli změnilo. Jenže zájem o Volt je u některých dealerů tak malý, že jim zajištění jeho dalšího nabízení nestojí ani za tuto částku.
Allyn Barnard, majitel jednoho z dealerství Chevroletu v Churchvillu ve státě New York pro Automotive News řekl, že od začátku prodejů Voltu před dvěma lety prodal předal zákazníkům pouhých pět aut a investovat dalších pět tisíc dolarů pro udržení možnosti jej nabízet pro něj zkrátka nedávalo ekonomický smysl. A zjevně nebyl sám - automobilka sice odmítla zveřejnit, kolik dealerů značky přestalo být s tímto krokem autorizovanými prodejci Voltu, ale podle zatím neúplných statistik Automotive News se během loňského roku snížil jejich počet o 465 z 3 079 na 2 614.
A jak to jde dohromady s pravidelným chlubením se Chevy o rostoucích prodejích tohoto vozu, které meziročně vzrostly skoro na trojnásobek (20 828 aut v roce 2012)? Jednoduše, výrobce připouští, že o 70 procent tohoto čísla se stará pouhých 300 dealerů. Dá se tedy očekávat, že vůz si našel příznivce hlavně v několika „dotačně-nakloněných” místech jako je stát Kalifornie a jinde si jej pořídí jen jednotky nadšenců jako u Allyna Barnarda. Jinými slovy - ačkoli Volt je více hybrid než elektromobil, ani zájem o něj není tak úplně přirozený a dokáže oslovovat jen relativně úzkou skupinou zákazníků soustředěnou do pár míst, kde jsou navíc ke koupit dále motivováni. Něco takového jsme ostatně naznačovali už v našem testu sesterské Ampery.



Voltu se v Americe zdánlivě daří, hlubší analýza prodejních statistik ale naznačuje, že ani on nemá na trhu snadný život
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Už i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 2 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 4 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včera
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.