Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Carlos Ghosn už sedí na třech židlích naráz. Po Nissanu a Renaultu vede i Mitsubishi
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf aliance Renault-Nissan se dnes stal šéfem další přidružené značky. Jeho pozice je ale více formální, výkonným ředitelem bude nadále Osamu Masuko.
Jedno známé pořekadlo říká, že kdo sedí na dvou židlích, zaručeně spadne. Platí to i ve světě byznysu, přesto se najdou lidé, kteří se něco takového pokouší ustát. Ve světě vrcholných automobilových manažerů známe hned dva případy, přičemž tím prvním je Sergio Marchionne. Jinak také šéf koncernu FCA, šéf Fiatu a nověji i Ferrari. To jsou však jen některé firmy, kterým milovník svetrů vládne, jeho celkový zápřah je mnohem širší.
Možná právě širší záběr mu dopřává stabilitu, a tak se nyní v jeho stopách vydal Carlos Ghosn, kterého známe jako vládce aliance Renault-Nissan. Kromě toho šéfuje rovněž samotné francouzské a japonské značce a donedávna stál také v čele ruského AvtoVAZu. Daný post sice nakonec uvolnil, s větším volnem ale rozhodně nepočítá. Nissan se totiž před pár měsíci stal majoritním akcionářem Mitsubishi, a tak Ghosn míří i do čela této firmy.
Dle vlastních slov pak sice francouzsko-libanonsko-brazilský byznysmen bude zastávat roli prezidenta značky se třemi diamanty ve znaku, výkonné vedení se ovšem musí obejít bez něj. Mitsubishi tak de facto bude pokračovat ve svých krocích i nadále pod taktovkou Osamu Masuky. Nově však značka může počítat s platformami, motory či elektrickými systémy aliance.
Nepůjde ale jen o jednosměrné sdílení techniky, pročež Renault a Nissan pro změnu mohou profitovat z plug-in hybridních ústrojí Mitsubishi. Všechny tyto kroky přitom mají přispět k redukci nákladů u všech značek, mezi něž dále spadá i Dacia a Datsun. Také v jejich případě se totiž do budoucna počítá s jistou elektrifikací a dokonce autonomním řízením a na to všechno už Ghosn dohlédne.
Carlos Ghosn sice nedávno přišel o vedoucí post v AvtoVAZu, nově však bude - byť symbolicky - předsedat Mitsubishi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejčtenější články
- V Evropě nepochopitelně zaříznuté dostupné ostré Hyundai jinde jede dál, ukázalo se v novém
5.10.2024 - Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB