Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Carlos Ghosn už sedí na třech židlích naráz. Po Nissanu a Renaultu vede i Mitsubishi
20.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf aliance Renault-Nissan se dnes stal šéfem další přidružené značky. Jeho pozice je ale více formální, výkonným ředitelem bude nadále Osamu Masuko.
Jedno známé pořekadlo říká, že kdo sedí na dvou židlích, zaručeně spadne. Platí to i ve světě byznysu, přesto se najdou lidé, kteří se něco takového pokouší ustát. Ve světě vrcholných automobilových manažerů známe hned dva případy, přičemž tím prvním je Sergio Marchionne. Jinak také šéf koncernu FCA, šéf Fiatu a nověji i Ferrari. To jsou však jen některé firmy, kterým milovník svetrů vládne, jeho celkový zápřah je mnohem širší.
Možná právě širší záběr mu dopřává stabilitu, a tak se nyní v jeho stopách vydal Carlos Ghosn, kterého známe jako vládce aliance Renault-Nissan. Kromě toho šéfuje rovněž samotné francouzské a japonské značce a donedávna stál také v čele ruského AvtoVAZu. Daný post sice nakonec uvolnil, s větším volnem ale rozhodně nepočítá. Nissan se totiž před pár měsíci stal majoritním akcionářem Mitsubishi, a tak Ghosn míří i do čela této firmy.
Dle vlastních slov pak sice francouzsko-libanonsko-brazilský byznysmen bude zastávat roli prezidenta značky se třemi diamanty ve znaku, výkonné vedení se ovšem musí obejít bez něj. Mitsubishi tak de facto bude pokračovat ve svých krocích i nadále pod taktovkou Osamu Masuky. Nově však značka může počítat s platformami, motory či elektrickými systémy aliance.
Nepůjde ale jen o jednosměrné sdílení techniky, pročež Renault a Nissan pro změnu mohou profitovat z plug-in hybridních ústrojí Mitsubishi. Všechny tyto kroky přitom mají přispět k redukci nákladů u všech značek, mezi něž dále spadá i Dacia a Datsun. Také v jejich případě se totiž do budoucna počítá s jistou elektrifikací a dokonce autonomním řízením a na to všechno už Ghosn dohlédne.









Carlos Ghosn sice nedávno přišel o vedoucí post v AvtoVAZu, nově však bude - byť symbolicky - předsedat Mitsubishi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11