Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac se znovu pokusí prosadit v Evropě, již potřetí
23.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není větší chyby než přestat zkoušet, pravil kdysi Goethe. Jeho slova si zřejmě vzali k srdci u Cadillacu a již potřetí za posledních 15 let zkusí zaujmout evropské zákazníky.
Cadillac tentokrát nevyrazí na starý kontinent s prázdnou a pro evropské zákazníky si připraví hned dva nové modely s atraktivnějším vzhledem. Ani v tomto případě ale v jeho plánech nefigurují naftové motory, které jsou v třídách, v nichž se „Caddy” pohybuje, důležitým předpokladem úspěchu.
„Jediná věc, kterou s Cadillacem v Evropě můžeme provést je zkoušet, zkoušet a znovu zkoušet,” řekl k celé věci lakonicky šéf GM Dan Akerson a dodal, že značka svou nabídku podpoří hned dvěma novými modely. Měly by se přitom vyznačovat poněkud jemnějšími liniemi, než které známe ze současných Cadillaců. Ty lze bez nadsázky označit za velmi vyhraněné a jsou obvykle buď nadšeně přijímány, nebo rezolutně odmítány.
První novinkou by měl být velký sedan na bázi loňského konceptu XTS. V nabídce by měl stanout nad sedanem a kombi CTS (ten je obdobou řady 5 od BMW nebo A6 od Audi), pokud však chce oslovit zákazníky něčím novým, bude muset přijít s trochu odlišným designem. Koncept, jehož snímky přikládáme, totiž vypadal prakticky stejně jako všechny ostatní současné modely značky. Druhým novým modelem má být menší sedan posazený naopak pod současné CTS, víme o něm ale v tuto chvíli minimum.
Co je ovšem jisté, ani jedna z novinek se zprvu nedočká naftového motoru, což návrat značky do Evropy jistě opět zkomplikuje. GM se brání tím, že není možné stihnout vše naráz, což je pochopitelné, na druhou stranu nejde o první pokus prosadit se na místních trzích a poučení se z předchozích chyb by bylo na místě. Zvláště pokud si je Akerson vědom toho, že kvalita evropské prémiové konkurence činí prostor Cadillacu pro úspěch velmi omezeným, by jej automobilka neměla dále zmenšovat limity své vlastní nabídky.
Uvidíme, jak se značce další pokus o návrat vydaří. My se na každý pád jistě nebudeme zlobit, pokud se v Evropě začne prodávat třeba model CTS-V, který je dnes jedním z mála opravdu silných vozů vyšší střední třídy vybavených manuální převodovkou.
Loňský koncept Cadillac XTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024 - Světovým autem roku 2025 se poprvé může stát „Číňan”, novinky z Říše středu mají skoro polovinu nominací
4.10.2024 - Audi na mrtvém koni cválá přímo do západu slunce, prodeje o desítky procent kolabují v Evropě i v USA
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva