Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac ELR 2014: elektrokupé poodhaleno „oficiální špionáží”, známe i pár detailů
9.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoudveřová Ampera zřejmě dostane nový 1,8litrový motor kombinovaný s bateriemi o kapacitě 17 kWh. Výkon ale bude dále směřovat na přední kola.
Produkční verze konceptu Converj se již v pondělí ukáže v plné kráse na autosalonu v Detroitu. Koncern General Motors má však pocit, že se o chystaném elektrokupé s prodlouženým dojezdem málo mluví, proto do éteru vyslal snímek zakamuflovaného vozu, který byl v září testován na kalifornských silnicích. Rozhodně tedy nejde o nějaký nechtěný únik, ale spíše o svérázný způsob prezentace.
V kombinaci s první obrazovou upoutávkou, kterou Cadillac vypustil již v půli prosince, si tak snadno můžeme udělat obrázek o budoucí vizáži, která se od původního konceptu příliš nevzdaluje. Což je rozhodně dobře, zvláště, když zadní světla i nadále připomínají bumerang. Po stránce dimenzí by pak ELR měl lehce přerůst dvojici Chevrolet Volt/Opel Ampera, s níž bude sdílet i hybridní ústrojí.
Kombinace benzinového čtyřválce a elektromotoru by ovšem v tomto případě měla nabízet o poznání vyšší výkon. Namísto 1,4litrového motoru by tak do hry měla být zapojena nová 1,8litrová pohonná jednotka, kterou vyvinul Opel. Kromě toho doznají vyšší kapacity baterie, místo 16,5 kWh tak můžete počítat s hodnotou 17 kWh či vyšší.
Veškerý výkon by měl mířit na přední kola, údaje o jízdní dynamice ale Cadillac zveřejní až přímo na autosalonu. Stejně jako fakta o dojezdu čistě na elektřinu či době potřebné k nabíjení. Nakonec ještě můžeme zmínit předpokládanou cenu, která by se v Americe měla pohybovat okolo 50 000 USD (950 000 Kč). Což vedle takového Fiskeru Karma vypadá jako pakatel, jenže to je také poněkud potentnější auto. Výroba ELR bude situována do továrny Hamtramck v Detroitu, kde vzniká i Volt. V pondělí bychom měli vědět veškeré oficiální detaily.
Cadillac ELR byl "nachytán" při testech. Tedy až na to, že daný snímek uvolnil samotný koncern General Motors
Produkční verze se od konceptu Converj příliš nevzdálí, zachovány budou i zadní světla ve tvaru bumerangu
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva