Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac CTS Coupé v ČR: s V6, V8, manuálem, kompresorem, 564 koňmi, vyberte si
1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
General Motors uvádí v ČR další pozoruhodný automobil - třetí karosářskou verzi modelu CTS, tentokrát jako Coupé. A to i v provedení „V“ s kompresorovým osmiválcem z Corvette ZR1.
Na český trh vstupuje další pořádný kus amerického železa. Po nedávném uvedení Chevroletu Camaro s motorem V8 o výkonu 432 koní za milion, je tu druhá, i když finančně poněkud náročnější nabídka. Cadillac totiž představil model CTS-V Coupé s motory V6 a V8 a je docela ironické, že Spojené státy musí Evropu učit, že k vysokým výkonům patří také manuální převodovky.
Oba způsoby řazení můžete mít už v základním provedení s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,6 litru a výkonu 311 koní. Atypické je, že šestistupňový automat (s ním auto jezdí 241 km/h) i manuál (249 km/h) se stejným počtem převodových stupňů dostaly identickou cenovku. Kupé schopné dostihnout v obou případech stovku za 6,3 s začíná na částce 1,42 milionu.
Dieselům Amerika neholduje, ale čtyřkolku na přání dostat můžete. Cadillac svůj systém AWD kombinuje výlučně s motorem V6, automatem a doplatíte za něj vcelku rozumných 60 tisíc, tedy pokud jste přesvědčeni, že čtyřkolku nutně potřebujete k životu. To nejsilnější kladivo - 6,2 V8 s kompresorem - pocházející z Chevroletu Corvette ZR1 hrabe výlučně zadními kolečky. Opět si ale můžete vybrat, jestli budete přenos 564 koní ovládat levou nohou nebo tuto činnost přenecháte hydrodynamickému měniči.
V prvním případě se připravte na 308 km/h, a pokud máte i trochu citu, místo usmažení zadních kol nebo spojky se dostanete na stovku za 4,4 s. V tom druhém se sníží akorát rychlost na 282 km/h, akcelerace na 100 km/h by podle automobilky mělo proběhnout stejně rychle. A co za to? Cenovka CTS-V přeskočí bez ohledu na způsob řazení dvoumilionovou hranici o šedesát tisíc. Což není málo, na druhou stranu pořád o půl milionu méně, než dáte třeba za identicky potentní novou M5. Protestujete-li proti počtu dveří, sedan CTS-V vyjde ještě levněji, na 1 950 000 Kč.










564 koní stojí u GM dva miliony, u BMW o 500 tisíc více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva