Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bývalý šéf Ferrari nepovažuje vstup značky na burzu za šťastný krok
2.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Luca di Montezemolo říká, že přítomnost Ferrari na burze může pro firmu znamenat honbu za jinými hodnotami, než jaké by měly být vlastní exkluzivní značce.
Kdybyste náhodou zapomněli, Luca di Montezemolo byl ten muž, který loni po mnoha dekádách skončil ve vedení Ferrari a žezlo předal Sergiu Marchionnemu. Di Montezemolo, dnes šéf aerolinek Alitalia, jistě neodešel z firmy kvůli svým ekonomickým neúspěchům, však i jeho poslední rok ve vedení společnosti přinesl Ferrari rekordní zisky. Snad krom ne zrovna zářného působení ve Formuli 1 v posledních letech mu nebylo co vyčítat a má se za to, že z Maranella jej vyhnalo především to, co bude i středobodem dnešního článku - vstup značky na burzu.
Ten si přál a přeje právě Marchionne, zřejmě kvůli financování svých velkých plánů. Slíbil sice neponičit DNA značky, faktem ale je, že její strategio ihned začal měnit - di Montezemolův roční „produkční strop” okamžitě navýšil 43 procent, což bylo samo o sobě kontroverzní. Je ale otázkou, co všechno ještě přijde, neboť samotná změna Ferrari z ryze soukromé na veřejně obchodovanou společnost bude Italy tlačit k preferenci jiných než dosavadních hodnot.
„Doufám, že klienti zůstanou pro Ferrari důležitější než analytici, investoři nebo finanční trhy,” řekl di Montezemolo pro Detroit Free Press a jeho myšlenkové pochody není těžké pochopit - veřejně obchodované společnosti jsou obvykle tlačeny k maximalizaci prodejních čísel, zisků a podobných ukazatelů. Jejich růst nepochybně nelze vnímat negativně, pro exkluzivní značku ale nemohou být vším. Automobilka jako Ferrari si musí hlídat hlavně svou výjimečnost a o tu se di Montezemolo staral především. Úspěšně, nutno dodat, neboť s minimálními ročními prodeji dosahoval obrovských zisků daných mj. velkým přetlakem poptávky nad nabídkou mající ve výsledku vliv i na ochotu zákazníků utrácet za italské sporťáky ohromné peníze. Samotné vyšší prodeje způsobené právě v honbě za „obdivem analytiků” tak pro společnost nemusí být z dlouhodobého hlediska ekonomicky přínosné.
„Doufám, že klient zůstane klíčovým referenčním bodem, neboť pokud ne, bude to velká chyba. Jak vždy říkám: 'naši lidé, náš produkt, náš klient', to jsou klíčové prvky,” dodal v obavách ex-šéf snad nejznámější automobilky světa. Další vývoj pochopitelně ukáže až čas, kdy? Samotný prodej akcií Ferrari by měl začít přibližně v říjnu, v tu chvíli ale nečekejme nic jiného než rychlý „výprodej” za vysoké ceny.
Bývalý šéf Ferrari má na další směřování značky zjevně stále jiný názor než její aktuální vedení
Zdroj: Detroit Free Press
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus