Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bývalý šéf Ferrari nepovažuje vstup značky na burzu za šťastný krok
2.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Luca di Montezemolo říká, že přítomnost Ferrari na burze může pro firmu znamenat honbu za jinými hodnotami, než jaké by měly být vlastní exkluzivní značce.
Kdybyste náhodou zapomněli, Luca di Montezemolo byl ten muž, který loni po mnoha dekádách skončil ve vedení Ferrari a žezlo předal Sergiu Marchionnemu. Di Montezemolo, dnes šéf aerolinek Alitalia, jistě neodešel z firmy kvůli svým ekonomickým neúspěchům, však i jeho poslední rok ve vedení společnosti přinesl Ferrari rekordní zisky. Snad krom ne zrovna zářného působení ve Formuli 1 v posledních letech mu nebylo co vyčítat a má se za to, že z Maranella jej vyhnalo především to, co bude i středobodem dnešního článku - vstup značky na burzu.
Ten si přál a přeje právě Marchionne, zřejmě kvůli financování svých velkých plánů. Slíbil sice neponičit DNA značky, faktem ale je, že její strategio ihned začal měnit - di Montezemolův roční „produkční strop” okamžitě navýšil 43 procent, což bylo samo o sobě kontroverzní. Je ale otázkou, co všechno ještě přijde, neboť samotná změna Ferrari z ryze soukromé na veřejně obchodovanou společnost bude Italy tlačit k preferenci jiných než dosavadních hodnot.
„Doufám, že klienti zůstanou pro Ferrari důležitější než analytici, investoři nebo finanční trhy,” řekl di Montezemolo pro Detroit Free Press a jeho myšlenkové pochody není těžké pochopit - veřejně obchodované společnosti jsou obvykle tlačeny k maximalizaci prodejních čísel, zisků a podobných ukazatelů. Jejich růst nepochybně nelze vnímat negativně, pro exkluzivní značku ale nemohou být vším. Automobilka jako Ferrari si musí hlídat hlavně svou výjimečnost a o tu se di Montezemolo staral především. Úspěšně, nutno dodat, neboť s minimálními ročními prodeji dosahoval obrovských zisků daných mj. velkým přetlakem poptávky nad nabídkou mající ve výsledku vliv i na ochotu zákazníků utrácet za italské sporťáky ohromné peníze. Samotné vyšší prodeje způsobené právě v honbě za „obdivem analytiků” tak pro společnost nemusí být z dlouhodobého hlediska ekonomicky přínosné.
„Doufám, že klient zůstane klíčovým referenčním bodem, neboť pokud ne, bude to velká chyba. Jak vždy říkám: 'naši lidé, náš produkt, náš klient', to jsou klíčové prvky,” dodal v obavách ex-šéf snad nejznámější automobilky světa. Další vývoj pochopitelně ukáže až čas, kdy? Samotný prodej akcií Ferrari by měl začít přibližně v říjnu, v tu chvíli ale nečekejme nic jiného než rychlý „výprodej” za vysoké ceny.
Bývalý šéf Ferrari má na další směřování značky zjevně stále jiný názor než její aktuální vedení
Zdroj: Detroit Free Press
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 8 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 11 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch