Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bývalý šéf Ferrari nepovažuje vstup značky na burzu za šťastný krok
2.8.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Luca di Montezemolo říká, že přítomnost Ferrari na burze může pro firmu znamenat honbu za jinými hodnotami, než jaké by měly být vlastní exkluzivní značce.
Kdybyste náhodou zapomněli, Luca di Montezemolo byl ten muž, který loni po mnoha dekádách skončil ve vedení Ferrari a žezlo předal Sergiu Marchionnemu. Di Montezemolo, dnes šéf aerolinek Alitalia, jistě neodešel z firmy kvůli svým ekonomickým neúspěchům, však i jeho poslední rok ve vedení společnosti přinesl Ferrari rekordní zisky. Snad krom ne zrovna zářného působení ve Formuli 1 v posledních letech mu nebylo co vyčítat a má se za to, že z Maranella jej vyhnalo především to, co bude i středobodem dnešního článku - vstup značky na burzu.
Ten si přál a přeje právě Marchionne, zřejmě kvůli financování svých velkých plánů. Slíbil sice neponičit DNA značky, faktem ale je, že její strategio ihned začal měnit - di Montezemolův roční „produkční strop” okamžitě navýšil 43 procent, což bylo samo o sobě kontroverzní. Je ale otázkou, co všechno ještě přijde, neboť samotná změna Ferrari z ryze soukromé na veřejně obchodovanou společnost bude Italy tlačit k preferenci jiných než dosavadních hodnot.
„Doufám, že klienti zůstanou pro Ferrari důležitější než analytici, investoři nebo finanční trhy,” řekl di Montezemolo pro Detroit Free Press a jeho myšlenkové pochody není těžké pochopit - veřejně obchodované společnosti jsou obvykle tlačeny k maximalizaci prodejních čísel, zisků a podobných ukazatelů. Jejich růst nepochybně nelze vnímat negativně, pro exkluzivní značku ale nemohou být vším. Automobilka jako Ferrari si musí hlídat hlavně svou výjimečnost a o tu se di Montezemolo staral především. Úspěšně, nutno dodat, neboť s minimálními ročními prodeji dosahoval obrovských zisků daných mj. velkým přetlakem poptávky nad nabídkou mající ve výsledku vliv i na ochotu zákazníků utrácet za italské sporťáky ohromné peníze. Samotné vyšší prodeje způsobené právě v honbě za „obdivem analytiků” tak pro společnost nemusí být z dlouhodobého hlediska ekonomicky přínosné.
„Doufám, že klient zůstane klíčovým referenčním bodem, neboť pokud ne, bude to velká chyba. Jak vždy říkám: 'naši lidé, náš produkt, náš klient', to jsou klíčové prvky,” dodal v obavách ex-šéf snad nejznámější automobilky světa. Další vývoj pochopitelně ukáže až čas, kdy? Samotný prodej akcií Ferrari by měl začít přibližně v říjnu, v tu chvíli ale nečekejme nic jiného než rychlý „výprodej” za vysoké ceny.



Bývalý šéf Ferrari má na další směřování značky zjevně stále jiný názor než její aktuální vedení
Zdroj: Detroit Free Press
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 5 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 3 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 5 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 6 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 8 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva