Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Veyron Super Sport je znovu nejrychlejším autem světa, ani se nemuselo rozjet
14.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tahanice o to, kdo tu má největší certifikované dispozice, pokračují. Za delší část provazu aktuálně tahá Bugatti, dokazovat přitom nic nemuselo.
Už tak svérázný příběh o jednom francouzském autě a jeho rychlostním rekordu začíná dále nabírat na bizarnosti. Teprve před týdnem jsme vás informovali o tom, že Bugatti Veyron Super Sport bylo vyřazeno z z Guinessovy knihy rekordů coby nejrychlejší auto světa. Přestalo snad jezdit? Ne, jen se po letech přišlo na to, že rekordu dosáhlo po odstranění omezovače rychlosti, bez nějž vůz standardně nebyl dodáván.
To samo o sobě byla pozoruhodná zpráva, několik dalších okolností ji ale přidalo na peprnosti. Krátce předtím se totiž o podobný rekord svého druhu přihlásilo Hennesey a aby to nebylo málo, Bugatti si v mezičase stihlo, tentokrát s certifikací TÜV, připsat rychlostní rekord mezi produkčními roadstery. A to jsme ještě přes týden nezmínili jednu záležitost - SSC se ozvalo s tiskovou zprávou, že to je tedy zpátky ono, kdo drží rychlostní rekord s již neprodávaným Ultimate Aero. Všechno? Kdepak.
Kolegové z Driving.co.uk, kteří rekordní zápis Veyronu původně napadli, se totiž koncem týdne přihlásili s novým prohlášením společnosti Guinness World Records. Ta nakonec změnila svůj názor a Veyron Super Sport znovu zařadila na vrchol žebříčku poté, co analýzy ukázaly, že „změna v nastavení omezovače rychlosti neovlivňuje základní řešení auta nebo jeho motoru.” Také dobré, jako by se tohle nevědělo dříve...
Vypadá to na hloupost přes hloupost, ale možná je tu pádnější argument, který jednání „guinessovců” ospravedlňuje - podle kolegů z Autocaru bylo, navzdory původním zprávám o jiném stavu, prodáno pět z třiceti Veyronů Super Sport zákazníkům bez omezovače rychlosti. Pokud je to tak, není co řešit, jinak bychom asi, čistě formálně, museli trvat na tom, že auto s neodstranitelným omezovačem rychlosti více, než kolik povoluje omezovač, prostě na silnici nejede. Uvidíme, jakého dalšího vývoje se tato „kauza” dočká...
Obrázky Veyronu Super Sport už můžeme znovu vystavovat i s certifikátem od GWR, alespoň do pondělí...
Zdroj: Driving.co.uk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus