Bugatti Veyron Legends Black Bess se ukázalo na videu, prodej však již skončil

Série „legend“ je pro automobilku nadmíru úspěšná, k mání již není jediný kus. Ty poslední odkazovaly na počátky aviatiky i černou klisnu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bugatti Veyron Legends Black Bess se ukázalo na videu, prodej však již skončil

12.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti Veyron Legends Black Bess se ukázalo na videu, prodej však již skončil

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Série „legend“ je pro automobilku nadmíru úspěšná, k mání již není jediný kus. Ty poslední odkazovaly na počátky aviatiky i černou klisnu.

O páté legendě francouzsko-německého Bugatti jsme se již vcelku podrobně zmiňovali u příležitosti jejího debutu na autosalonu v Pekingu. Nyní se ovšem „černá klisna“ objevuje také na prvním videu, které skládá opravdu působivý hold začátkům aviatiky. Důvod je přitom prostý. Nová edice Veyronu nazvaná Black Bess odkazuje na Bugatti Type 18, se kterým na počátku minulého století jezdil Roland Garros, francouzský tenista a dnes již legendární průkopník létání.

Garros ovšem svůj vůz nepřejmenoval na černou Bess, tato pocta připadla až britské závodnici Ivy Cummings, která Bugatti od tenisty koupila. Přitom si vzpomněla na příběh lupiče Dicka Turpina, která se svou klisnou zvládl 320kilometrovou jízdu z Londýna do Yorku za jedinou noc. A jelikož Type 18 je považován za vůbec první supersport všech dob, bylo jeho pojmenování po legendárním koni logické.

Stranou tohoto příběhu je to pak celá řada exkluzivních motivů, jež verzi Black Bess odlišují od standardu. Jde třeba o doplňky z 24karátového zlata či ilustrace zdobící vnitřní dveřní panely. Po stránce mechanické je však i toto Bugatti shodné se zbytkem produkce, pod kapotou tak najdeme šestilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 1 200 koní přenášeným na všechna čtyři kola.

K mání je tato novinka ve třech exemplářích, ty však jsou již dávno zamluvené. Stejně tak byla vyprodána veškerá kvóta předchozích „legend“, produkce Veyronu se tedy pomalu blíží ke svému konci. Aktuálně totiž Bugatti zbývá jen něco mezi 20 a 30 exempláři. Jelikož se ovšem chystá ještě jedna speciální edice, bude tento stav velmi brzy o další tři kusy nižší.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.