Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition je přesně tak „o ničem”, jak se čekalo
8.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Připomenout světu smutný osud Gianoberta Bugatti je jistě chvályhodné, samotný Veyron nesoucí jeho jméno ale příliš zajímavý není.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse nejenže platí za nejrychlejší otevřené auto světa, poslední době se snaží bodovat i na poněkud odlišném poli. Jsme si celkem jisti, že jeho nejnovější edice z řady Bugatti Legends jsou i vozy s nejdelšími jmény na světě, neboť k obvyklému označení Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Legend Edition přidávají ještě jméno té či oné persony, která se zasloužila o dobrou pověst značky. Ta druhá po Jeanu-Pierru Wimillovi byla zatím tajena, ještě před frankfurtským autosalonem ale víme, o koho jde a dokonce také to, jak celý vůz vypadá.
Už včera jsme tušili, že odhalovat tu nebude co a první fotka, kterou získali kolegové z GT Spirit, to potvrzuje. Vůz je specifický pouze tím, že odívá černou barvu historického modelu 57 SC Atlantic, který byl jedním z dětí člověka, jehož jméno Veyron ponese. Uvnitř se pak má držet stejného vzoru a vsadil hlavně dva odstíny hnědé kůže a pár dalších specifických doplňků. Více v tomto případě nečekejte.
Zajímavější je tak jméno člověka, kterého se u VW rozhodli s touto edicí spojit. Jde o dnes do značné míry zapomenutého syna Ettore Bugattiho jménem Gianoberto Maria Carlo, kterému ale nikdo za jeho života neříkal jinak než Jean. Odtud označení Jean Bugatti, které nese i nový Veyron Grand Sport Vitesse a měl by tak činit s patřičnou úctou. Jean byl velmi talentovaný člověk a od útlého věku se podílel na designovém i technickém vývoji modelů firmy svého otce. Stojí například za designem Bugatti Typ 41 Royale, Typ 57 Ventoux, Stelvio nebo Atalante a zřejmě největší slávy se alespoň v posledních letech dočkal Typ 57 SC Atlantic. Na starosti měl ale i část vývoje šasí nebo motorů.
Není tak nakonec divu, že vyvíjená auta chtěl přes odpor svého otce i testovat, ale právě to se mu stalo osudným. Když v roce 1936 sice přezval vedení celé firmy, zdál se být jeho osud nalajnován poněkud veselejšími barvami, než které o tři roky později lemovaly tečku za jeho životem. Přesně 11. srpna 1939 při testech závodního modelu Typ 57 C Tank se na silnici nezvládl vyhnout cyklistovi, který mu zkřížil cestu, údajně v rychlosti okolo 200 km/h opustil trať a po nárazu do stromu na místě zemřel. Bylo mu pouhých 30 let.
Uvidíme, co dalšího nám k této edici řekne samotné Bugatti, velká překvapení ale ve Frankfurtu nečekáme.
Toto je první fotka Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti Edition - ukazuje, že vůz se bude držet dosavadního přístupu „jiná barva, slavné jméno a dál nic”
Jean Bugatti si vzpomínku zaslouží, svůj život autům obětoval, bohužel doslova
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva