Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Royale: model 16C Galibier prý dostane královské jméno
22.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zapomeňte na označení 16C Galibier, prý není dostatečně noblesní. Nový sedan značky Bugatti by tak měl oprášit někdejší označení Royale.
Tvrdí to alespoň kolegové z holandského Autoblogu, kterým se prý dostaly do rukou věrohodné informace přímo od mateřského Volkswagenu. Ten dal již letos v dubnu na vědomí, že sedan 16C Galibier hodlá pustit do výroby s tím, že na trhu by se měl objevit v roce 2013. Jestli jsou ale zvěsti z Nizozemí pravdivé, pak se svého velkého „entré” dočká pod jménem Royale.
Toto označení již má své pevné místo v historii automobilky, zrovna zlatým písmem se do ní ale nezapsalo. Model Royale, jinak také Typ 41, se vyráběl na přelomu konce dvacátých a začátku třicátých let minulého století a byl svým pojetím přímo určen pro využití ze strany vládnoucích šlechtických rodů. Těm ale v tu dobu v Evropě již pšenka příliš nekvetla a možná i proto byla dlouhá, téměř sedmimetrová limuzína s řadovým osmiválcem o objemu 12,7 litru vyrobena pouze v šesti exemplářích, z nichž navíc jen tři byly skutečně prodány zákazníkům.
Snad Bugatti nechce navázat právě na tato čísla, v ostatních ohledech by ale byl nový Royale svému předobrazu podobný. S technikou proslulého Veyronu, tedy především motorem 8,0 W16 s čtveřicí turbodmychadel, automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol, neskromnými rozměry a opulentním zpracováním by se stal vůbec nejvýkonnějším luxusním sedanem historie, i když má být jeho motor naladěn oproti Veyronu „pouze” na 800 koní. Co do prodejů by Bugatti chtělo i přes cenu okolo 1 milionu Eur za kus prodat na 3 000 modelů Royale/Galibier během šesti let výroby. Tomu se říká ambiciózní číslo, když firma dosud horko těžko prodala 300 Veyronů s podobnou cenovkou. Ale jak tento záměr dopadne teprve uvidíme.
Bugatti 16C Galibier, dnes již možná Royale jakožto studie na posledních loňských snímcích
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus