Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Galibier je znovu ve hře, nejprve ale musí dorazit nástupce Veyronu
2.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco bývalý šéf Bugatti nebyl fanouškem čtyřdveřového modelu, navrátivší se Wolfgang Dürheimer zastává opačný názor. Oficiální zelená ale chybí.
Ačkoliv koncern VW Group zpočátku počítal v rámci znovuzrození značky Bugatti hned s několika modely, nakonec byly veškeré aktivity postaveny okolo modelu Veyron. Ten jednou provždy změnil svět supersportů, přičemž nastolil i několik světových rekordů. Jeho výroba však pomalu, ovšem nezadržitelně míří ke konci. Bugatti se tak ocitlo na rozcestí, kde si může vybrat hned několik cest vedoucích do budoucnosti.
Momentálně je již známo, že značka hodlá v roce 2016 přijít s novou generací supersportu, která by ten dosavadní měla deklasovat a stanovit nová měřítka. Mimo to ovšem Bugatti rovněž zvažuje jednu z vedlejších cest, která by mohla vést ke vzkříšení projektu čtyřdveřové superlimuzíny Galibier. Tu sice předchozí šéf značky Wolfgang Schreiber odepsal, kapitánem u kormidla je ale aktuálně někdo úplně jiný.
Na místo CEO se vrátil Wolfgang Dürheimer, který Bugatti (a také Bentley) kočíroval v letech 2010 až 2012. Poté zamířil do vývojového oddělení Audi, zde však jeho názory zejména na hybridní a elektrické modely nebyly v souladu s tužbami mateřského koncernu. K prvnímu červnu letošního roku tak Dürheimer zamířil tam, kde to nejlépe zná.
Ve staronovém pracovišti se přitom opětovně začal zabývat plány na představení produkční verze zmiňovaného konceptu Galibier. CEO značky ovšem dodává, že tato aktivita má daleko k oficiálnímu požehnání, odmítavé stanovisko tak nakonec může být potvrzeno. Stejně tak je ale možné pozitivní rozhodnutí, přičemž jistotu bychom měli mít až po zmíněném roce 2016, kdy dorazí nástupce Veyronu.
Koncepční Bugatti Galibier se sice ukázalo již před pěti roky, o výrobě však doposud nepadlo žádné pevné rozhodnutí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch