Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat

Na auta od Bugatti lidé pohlížejí až s posvátnou úctou a mají pocit, že dynamicky představují svou vlastní ligu. Možná to tak bývalo, dnes už je realita jiná. Ani výkon Chironu SS není takový, aby si poradil s mistry akcelerací, jako je Rimac Nevera.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat

26.7.2024 | Petr Miler

Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat

/

Foto: Bugatti

Na auta od Bugatti lidé pohlížejí až s posvátnou úctou a mají pocit, že dynamicky představují svou vlastní ligu. Možná to tak bývalo, dnes už je realita jiná. Ani výkon Chironu SS není takový, aby si poradil s mistry akcelerací, jako je Rimac Nevera.

Když se v roce 2005 začalo vyrábět Bugatti Veyron, byla to přelomová událost. Umíněnost Ferdinanda Piëcha dala vzniknout do té doby nepoznané kombinaci dynamiky a luxusu s tím, že jste dostali první silniční auto historie schopné jet rychlostí přesahující 400 km/h a současně měli v rukou jeden z nejluxusnějších vozů planety. Nikdo se tomu tehdy nedokázal vyrovnat, ani zdaleka.

Dnes jsme ale o 20 let dál a svět je jinde. Brzy si budete moci koupit od Chevroletu auto, které sice nikdy nebude tak luxusní, nabídne ale ještě vyšší výkon a Veyron zaručeně strčí do kapsy. Přesto bude stát jako lepší BMW nebo Mercedes. Také Bugatti se tedy posunulo, jeho končící Chiron ale v principu používá stejná řešení a nezachází s výkonem o tolik dál. Ani špičkové verze jako Super Sport alias SS tak nevznikaly s ambicí stát se dynamickým vrcholem produkce. A tak jím ani nejsou.

Bugatti si dnes zakládá spíš na stylu, a tak se docela divíme, že kývlo na srovnání s Rimacem Nevera na několikakilometrovém letišti, které mělo ověřit, jaký vůz je rychlejší při akceleraci až k hranici 400 km/h. Bylo to skoro zbytečné, neboť Nevera je výkonnější a s elektrickým pohonem dokáže svůj téměř soustavně maximální výkon lépe zužitkovat. Ve srovnání tak jasně vítězí, Bugatti hraje o půl ligy níž jak ve zrychlení k jakékoli metě, tak v dosažení maximální rychlosti. Rimac se dostane až citelně za hranici 400 km/h, Chiron SS zůstane kousek pod ní.

Je ale jedním dechem třeba říci, že to je asi jediné zásadní vítězství, které si kdy Nevera ve srovnání s Chironem připíše. Je to poník jednoho triku, auto vítězící jen dynamikou v přímce - jakmile jej pošlete na okruh, je tak nepřesvědčivé, že si toho všiml celý svět. Chiron je navíc prodejně velmi úspěšný, zatímco Rimac nedokáže pro Neveru najít ani 150 zákazníků a vůz skončí bez nástupce jako propadák. Inu, zrychlení v přímce (navíc kolikrát opakovatelné?) není zase tak silný prodejní argument. Auto je nicméně vážně pekelně rychlé, i to si můžete níže vychutnat dosyta.


Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat - 1 - Rimac Nevera Time Attack Edition 2023 Nordschleife 02Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat - 2 - Rimac Nevera Time Attack Edition 2023 Nordschleife 04Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat - 3 - Rimac Nevera Time Attack Edition 2023 Nordschleife 06
Rimac Nevera vlastně neuchvacuje ani na pohled, krom extrémní dynamiky v přímce toho moc neumí. Foto: Rimac

Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat - 4 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 10Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat - 5 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 12Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat - 6 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 27Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat - 7 - Bugatti Chiron Super Sport 2021 prvni 28
Bugatti Chiron SS je podstatně pomalejší, s hledáním zákazníků ale problém nemá. Foto: Bugatti

Zdroj: Hamilton Collection@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše