Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
26.7.2024 | Petr Miler
Na auta od Bugatti lidé pohlížejí až s posvátnou úctou a mají pocit, že dynamicky představují svou vlastní ligu. Možná to tak bývalo, dnes už je realita jiná. Ani výkon Chironu SS není takový, aby si poradil s mistry akcelerací, jako je Rimac Nevera.
Když se v roce 2005 začalo vyrábět Bugatti Veyron, byla to přelomová událost. Umíněnost Ferdinanda Piëcha dala vzniknout do té doby nepoznané kombinaci dynamiky a luxusu s tím, že jste dostali první silniční auto historie schopné jet rychlostí přesahující 400 km/h a současně měli v rukou jeden z nejluxusnějších vozů planety. Nikdo se tomu tehdy nedokázal vyrovnat, ani zdaleka.
Dnes jsme ale o 20 let dál a svět je jinde. Brzy si budete moci koupit od Chevroletu auto, které sice nikdy nebude tak luxusní, nabídne ale ještě vyšší výkon a Veyron zaručeně strčí do kapsy. Přesto bude stát jako lepší BMW nebo Mercedes. Také Bugatti se tedy posunulo, jeho končící Chiron ale v principu používá stejná řešení a nezachází s výkonem o tolik dál. Ani špičkové verze jako Super Sport alias SS tak nevznikaly s ambicí stát se dynamickým vrcholem produkce. A tak jím ani nejsou.
Bugatti si dnes zakládá spíš na stylu, a tak se docela divíme, že kývlo na srovnání s Rimacem Nevera na několikakilometrovém letišti, které mělo ověřit, jaký vůz je rychlejší při akceleraci až k hranici 400 km/h. Bylo to skoro zbytečné, neboť Nevera je výkonnější a s elektrickým pohonem dokáže svůj téměř soustavně maximální výkon lépe zužitkovat. Ve srovnání tak jasně vítězí, Bugatti hraje o půl ligy níž jak ve zrychlení k jakékoli metě, tak v dosažení maximální rychlosti. Rimac se dostane až citelně za hranici 400 km/h, Chiron SS zůstane kousek pod ní.
Je ale jedním dechem třeba říci, že to je asi jediné zásadní vítězství, které si kdy Nevera ve srovnání s Chironem připíše. Je to poník jednoho triku, auto vítězící jen dynamikou v přímce - jakmile jej pošlete na okruh, je tak nepřesvědčivé, že si toho všiml celý svět. Chiron je navíc prodejně velmi úspěšný, zatímco Rimac nedokáže pro Neveru najít ani 150 zákazníků a vůz skončí bez nástupce jako propadák. Inu, zrychlení v přímce (navíc kolikrát opakovatelné?) není zase tak silný prodejní argument. Auto je nicméně vážně pekelně rychlé, i to si můžete níže vychutnat dosyta.



Rimac Nevera vlastně neuchvacuje ani na pohled, krom extrémní dynamiky v přímce toho moc neumí. Foto: Rimac
Bugatti Chiron SS je podstatně pomalejší, s hledáním zákazníků ale problém nemá. Foto: Bugatti
Zdroj: Hamilton Collection@Youtube
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 5 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 8 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 10 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry