Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Budoucnost Maybachu? Rozhodne se 1. července
14.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snaha o obnovení slávy značky Maybach nevyšla Mercedesu zrovna podle jeho představ. Nyní musí dojít k rozhodnutí, zda tuto epizodu ukončit, nebo se vydat trochu jinou cestou. Rozhodnutí padne brzy a prý bude spíše pozitivní.
Uběhlo již devět let od chvíle, kdy Mercedes (lépe řečeno Daimler, tehdy ještě Daimler-Chrysler, ale zůstaňme u populárnějšího označení německé automobilky) „oživil” značku Maybach. Tehdy si od superluxusních limuzín s velkým M ve znaku mnohé sliboval a plánoval ročně prodávat na 1 500 vozů této značky. Bohužel pro Mercedes tento záměr nikdy zdaleka nebyl naplněn a automobilka mohla být ráda, když se jí podařilo prodat alespoň 200 Maybachů za rok.
Jeho jediné modely 57 a 62 za tu dobu stihly zestárnout a jejich konkurenceschopnost na dnešním trhu je již omezená, i když se firma snaží nabízet rozličná provedení typu Guard se zcela jedinečnými parametry. Před Mercedesem tedy stojí otázka, zda v tomto příběhu pokračovat, nebo jej zkrátka ukončit. Že by Němci od základů vyvinuli nový model a pokusili se s nim prorazit stejně jako před devíti lety je nyní prakticky vyloučeno, jakkoli již firma dříve připustila, že nástupce současných modelů je ve vývoji. Ve hře je tak krom úplného ukončení aktivit Maybachu už jen jedna možnost - spojit se s jiným luxusních výrobcem, využít společného know how a výrobních kapacit a náklady na další fungování Maybachu snížit na minimum.
Možné jsou v tuto chvíli obě varianty, z té druhé prý připadá v úvahu spojení s britským Aston Martinem. Obě automobilky sice odmítly tuto možnost komentovat, dává ale jistý smysl - Mercedes by mohl vývoj a výrobu Maybachů svěřit Britům, kteří jsou vyhlášeni zejména svým citem pro design a provedení exteriérů a interiérů, výměnou by mu poskytl svou techniku, zejména pak špičkové výkonné motory a vícestupňové automaty.
Ať už je tato možnost reálná, nebo nikoli, šéf Daimleru Dieter Zetsche včera prohlásil, že o osudu Maybachu rozhodne vedení koncernu do 1. července tohoto roku. Je prý velmi pravděpodobné, že rozhodnutí bude pozitivní ve smyslu zachování existence velkého M jako v rámci blízkého partnerství s další významnou světovou automobilkou.
Zetsche přitom připustil, že bylo chybou investovat do znovuoživení tak úzkoprofilové značky přes 700 milionů Eur, když už k tomu ale došlo, chce udělat maximum proto, aby ji Daimler nemusel odepsat zcela. Uvidíme, jak všechno nakonec dopadne a pokud opravdu dojde na pozitivní scénář, jestli oním partnerem bude skutečně Aston Martin.
Maybachy v provedení Zeppelin jsou absolutními vrcholy nabídky značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva