Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi
11.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zajímavé zprávy o budoucnosti Lotusu Evora dorazily přímo z Velké Británii. Již letos ve Frankfurtu by se tento model měl představit s řadou vylepšení, do budoucna pak můžeme čekat stylovější i výkonnější provedení.
Již na zářijovém frankfurtském autosalonu se má představit faceliftované provedení Lotusu Evora. Ačkoli používáme familierní výraz facelift, který se váže spíše ke vzhledovým změnám, vylepšení budou zřejmě primárně technického rázu. Potvrdil to přímo šéf firmy Dany Bahar, který v rozhovoru pro britská média prozradil, že Evora dostane celých 147 vylepšení, přičemž prioritou bude zlepšení kvality. Všechny novinky Bahar pochopitelně nevyjmenoval, mj. ale naznačil, že vůz by měl dostat zcela novou převodovku, jinak naladěný výfuk a luxusněji pojatý interiér.
Zatímco na to poslední jsme si u Evory nestěžovali, se sladěním motoru a převodovky jsme se potýkali jak v případě testu základního provedení, tak při nedávném svezení s verzí S na mosteckém okruhu. Zda se tedy, že o nedokonalé převodovce u Lotusu vědí a nehodlají u současného stavu setrvat. Taktéž výfuk opravdu mohl být u verze S naladěn poněkud ostřeji, než jak naznačuje naše video z Mostu a kdyby byl interiér Evory vždy tak slušivý jako u vybavenějšího testovaného provedení S, také bychom se konec konců nezlobili.
Snaha Evoru „doladit” má svůj racionální důvod. Jak jsme vás informovali již dříve, Evora kvůli opoždění Elanu zůstane v nabídce déle, nyní víme i přesný datum, opět od Danyho Bahara: prodávat se bude až do roku 2017 (podle dřívějšího plánu měla být nahrazena již příští nebo přespříští rok). Z našeho pohledu je to vítaná zpráva - Evora je vynikající auto, však jsme jej zařadili mezi 12 nejlepších sporťáků posledního roku, po odstranění zmíněných neduhů by mohla být takřka dokonalá. A to je jistě stav, ke kterému by se zcela nový model musel opět pár let blížit...
Zatímco výše zmíněné informace mají základ ve vyjádřeních samotného CEO Lotusu, ty další berte jako převážně spekulativní. V posledních dnech se totiž začalo hovořit o tom, že Evroa v rámci vylepšení dostane i ještě silnější verzi, než je S. Za pomoci stejného, kompresorem přeplňovaného motoru V6, má varianta s očekávaným názvem GT dosahovat výkonu okolo 400 koní a postavit se tak čelem ještě výkonnější konkurenci. To zní dobře, hůře naše uši vnímají informaci o možném příchodu provedení plug-in hybrid s tříválcovým motorem 1,2, dvěma elektromotory a papírovými emisemi CO2 ve výši 55 g/km. Poslední zvěsti pak přidávají informaci o budoucím rozšíření nabídky o - pro Lotus typickou - karosářskou variantu roadster.
Nechme se překvapit, co vše Lotus s Evorou ještě provede. Mnohé naznačí již zářijový autosalon ve Frankfurtu, máme tedy o důvod více se na něj těšit.
![Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 1 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 2 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 3 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 4 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 5 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Budoucnost Lotusu Evora: lehký facelift, roadster a verze GT se 400 koňmi - 6 - Lotus Evora S interier](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Lotus Evora S se zřejmě ještě letos dočká zásadních vylepšení
Zdroje: Auto Express, BBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva