Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Brawn popřel, že by měl převzít vedení F1, Ecclestone zůstává jediným vládcem
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brit uvedl, že nový vlastník Liberty Media stále ještě nemá F1 pod kontrolou do takové míry, aby mohlo rozhodovat o změnách ve vedení.
Pokud jste včera pookřáli ve světle informací oznamujících možný návrat Rosse Brawna do Formule 1, musíme vás dnes bohužel zklamat. Geniální stratég pro BBC uvedl, že nic takového se nekoná, byť současně nevyloučil, že by se to jednou stát mohlo. Brawn dále uvedl, že budoucí majitel šampionátu, Liberty Media, ještě není na konci cesty spojené s převzetím F1.
Další slova člověka, který stál u zrodu hned tří neporazitelných týmů posledních let (Ferrari, Brawn GP a Mercedes) jsou ovšem ještě zajímavější. „Poskytuji jim (Liberty Media - pozn. red.) menší konzultace, aby lépe pochopili F1, ale to je vše.“ Z toho je zjevné, že jednašedesátiletý Brit s novým vlastníkem v kontaktu je, a to dokonce užším, než se myslelo. Prozatím však zůstává jen jednou z osob stojících v pozadí.
Důvody jsou naprosto pochopitelné. Převzetí F1 stále ještě nebylo dokončeno, neboť dohodu musí posvětit Evropská komise. Pro tu by mohla vážný problém představovat suma 44 milionů dolarů (cca 1,08 miliardy korun), jež zamíří k FIA. Ta by mohla být chápána jako projev střetu zájmů. Kromě toho jsou tu žaloby týmů Sauber a Force India, které si stěžují na nefér přístup při rozdělování peněz z komerčních práv. Přestože obě stáje skončily v bodování před McLarenem, ten inkasoval větší sumu díky bonusům za historický přínos apod. Verdikt v této při by ale mohl pozměnit hodnotu celého šampionátu, což by samozřejmě zamávalo také s dohodou o převzetí.
Uvidíme tedy v příštích měsících, jak se celá záležitost vyvrbí. Jedno je ale jisté - do příští sezóny Brawn nezasáhne. Ta se bude odvíjet na základě zcela nových pravidel, což je jeden z problémů, na který strůjce úspěchu Michaela Schumachera poukazuje. Formuli 1 chybí dlouhodobá strategie, tedy něco, co Brawn zvládá na jedničku. A právě proto bychom byli rádi, kdyby se do šampionátu vrátil.
Ross Brawn se prozatím do F1 nevrací. Co ale není nyní, může být během příštích pár let
Zdroj: BBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva