Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4: třetí generace bude znovu ostřejší
8.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není třeba velkého pozorovacího talentu, abyste zjistili, že první a druhá generace BMW Z4 oslovují svým charakterem úplně jinou klientelu. Ta třetí se má tak trochu vrátit ke kořenům.
Stačí si přečíst někdejší test BMW Z4 M Coupé nebo jeho srovnání s M3 E46 z pera našeho šéfredaktora, abyste měli jasno v tom, co byla zač první generace BMW Z4. Provedení M je pochopitelně jiné než ta běžná, ale podobný charakter nepřikouzlíte nákladní Tatře, ani kdybyste se uladili k smrti. Potřebujete skvělý základ a tím první generace Z4 z hlediska jakési sportovnosti vždy byla.
Mohli jste si ji koupit klidně s nejslabším motorem, v provedení kupé i roadster a stejně jste dostali malý, lehký a mrštný vůz s těžištěm kdesi pod silnicí. Jistě, nebyl nejpraktičtější, ale dokázal pobavit a být vzhledem ke svému výkonu velmi rychlý.
Druhá generace pak zamířila docela jinam. Hlavním důvodem je patrně to, že vsadila na pevnou střechu, a tak není pořádně ani kupé ani roadsterem. Mohla se rozloučit se svými nízkým těžištěm, s větším prostorem a vůbec výše posazenou stavbou trochu ztloustla a naladění podvozku dokonalo dílo. Je to nesporně parádní kočkolap, Řidiče ale u srdce nevzal. Konec konců, uvědomuje si to i BMW, které již kdysi vzdalo vývoj verze M a nakonec vsadilo jen na přiostřenou Z4 sDrive35is.
Nepochybujeme o tom, že si i taková koncepce našla své zákazníky, nám se ale více zamlouvala ta předchozí, která byla schopna jít po krku i Boxsteru resp. Caymanu od Porsche. A jak se zdá, právě do souboje s těmito modely se chce BMW vrátit.
Informuje o tom magazín Inside Line, podle jehož zdrojů má být třetí generace Z4 znovu sportovnějším autem více zaměřeným na prožitek z jízdy. Jak toho chce technicky docílit, to je zatím neznámou, ale toto je hlavně věc charakteru auta, tedy především vůle konstruktérů, nikoli technickou výzvou. Američtí kolegové říkají, že změna zřejmě nebude až tak dramatická, aby BMW neztratilo novou, odlišnou klientelu druhé generace a zároveň zpátky přitáhlo zákazníky té první. Ruku v ruce se změnou charakteru mají jít i úpravy designu, konkrétně se hovoří o zkrácení dlouhé přední kapoty a posun kabiny řidiče více dopředu. Vzhled má být každopádně relativně konzervativní, aby „vypadal dobře alespoň 15 let”.
Je pochopitelně otázkou, jestli nakonec BMW změnou neposune Z4 kamsi do prázdna a neztratí zákazníky jak první, tak druhé generace. Ale věřme, že to dopadne dobře - pokud se chce Z4 stát znovu škodnou na trhu nejmenších sportovních Porsche, pak nemůže udělat nic jiného než skoro perfektní řidičské auto. Jak se dílo podařilo bychom měli poznat v roce 2015, dříve se Z4 s pořadovým číslem 3 na trhu neobjeví.
Dnešní BMW Z4 je spíše stylovka, což dosvědčují i jeho verze jako Design Pure Balance
Ani první generace Z4 nevypadala špatně, okouzlovala ale hlavně svým jízdním projevem
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva